Nu

Nu gott folk ska vi se!

En kort resumé om julen kan vara på sin plats, skulle egentligen lagt upp denna tidigare men jag har haft fullt upp och dessutom har jag varit kraftigt förskyld.

Julen Mm, årets höjdpunkt som vanligt, inga tjuvslag från min bror och inga skrik från min syster, lugnet är en faktor. Julmaten, ja den är som vanligt prinskorv och köttbullar, haha som för varje år återigen tappar lite av sin godhet, man borde införa nya julmats traditioner imo. När jag funderade över detta så kom jag att tänkta på kycklingklubbor. Ja ni hörde vad jag inte sa utan skrev precis, kycklingklubbor.
När man wrappar till sig en kycklingklubba har ni då tänkt på det första man äter av allt? Det är liksom en lång avlång bit uppe på klubban som är helt len och i stortsätt innehåller allt ätbart kött som finns på hela klubban. Det låter ju som en praktfull bit av en sådan delikatess och jag tyckte själv att det var synd att en sådan bit skulle få finnas utan att ha ett eget namn, så jag döpte den till HB (det Heliga Bettet).
Julklappar, trevlig tradition på min ära, men det blir jobbigare med åren att hitta åt alla, och dessutom känner, iallafall jag, att man skäms lite då någon letat ut en ståtlig pjäs åt en fast man själv har sista minuten inköpt någonting till densamme. Det hände mig sist men som tur var inte detta år då jag hade det i åtanke.
Några av de ståtliga pjäserna jag fick var ett nytt headset (förbrukar många om året då jag tappar i golvet, kör över sladden, sliter av sladde, vrider av micken...etc etc) och sanna mina ord ett eget Teleskop! Nu är det stjärngeekande som gäller! Synd bara att man inte har sett så mycket som en kvadratmeter av himlen sen julafton... Men det ger väl sig=)

Snart är det ju nyår med. Vi har vissa über planer jag och mina vänner, som kan/kan inte genomgås. Det jag först och främst tänker på är ett nyårs bål med DIBB, (dipp..) , Hade tänkt köpa flera liter gräddfil och ett dussin paket olika dibb smaker och blanda i den största skålen vi hittar och sen pryda verket med tomtebloss för att sedan avnjuta bästa dibb med chibb man någonsin kan tänka sig! Dessutom bunkra upp ordentligt med gurr (ja gurka!), för ni vet väl att gurr leder till en PERFEKT dibb och chibb brytning då man börjar tröttna på chibben.
Vem vet, man kanske skulle satsa på lite HB när man väl är igång med lol.
Men säkert är det iallafall att mitt flak med X-ray hemma inte kommer vara ett flak längre efter nyår.

-LUK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0