kanin fin

Hej!
Har sett något förundringsvärt. Vecka 28 då jag jobbade första dagen såg jag påväg hem med 43an en kaninfamilj, sittandes mitt i den största trafikklungan i hela Göteborg, vid Tingstadstunneln. Kommer man från stan och ska lägga sig längst till höger i tunneln så svänger man upp en liten bit och förbi en grön oas med nyponbuskar, området kanske är 10x3 meter på sin höjd och är omgiven av trafik dygnet runt. Där satt dem iallafall, till synes var de ungar med då de var fruktansvärt små. Aj aj tänkte jag och föreställde mig dem döda inom en snarframtid.
Men icke! På väg hem idag (vecka 32) såg jag dem igen, och inte var de 4 st längre heller, utan inte mindre än 16! 16 pyttesmå kaniner som satt på en yta av 2x2 meter i en klump och åt gräs som om ingenting i världen kunnat störa dem. Den där lilla oasen verkar vara hela deras värld då en utflykt skulle betyda döden. Räknade ut att rovdjur lever på samma villkor, att ta sig TILL oasen vore rena självmords uppdraget. Undrar bara hur länge den lila stammen kaniner bestämmer sig för att trycka i nyponbuskarna där?=)

- hAim

Kommentarer
Postat av: Nicke

Har sett ungefär där, fast när man åker in till stan och svänger höger efter tingstadstunneln så ligger det en liten gräsplätt till vänster, där har jag sett på vuxna och bebikaniner. Sett dem ett par gånger, ett tag sen sist, men åker inte där så ofta å andra sidan. Kan dem ha förflyttat sig ändå tro? Tror inte vi snackar om samma oas nämligen.

2008-08-08 @ 13:55:41
Postat av: Adde

Dude, de har funnits där hur länge som helst, inte så nytt. And yeah you suck.



PS. Varför e jag så sur? Jag skyller på vädret.

2008-08-12 @ 16:30:09
Postat av: LuK

i blame the gouverment

2008-08-12 @ 18:10:51
Postat av: biffen

naaaw! sött! det finns en sån plats i sthlm också! fast med typ 40 kaniner, man ser dem när man åker från min mormor och morfar. och de har levt där jättelänge:)

2008-09-19 @ 21:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0