WAAaaaaahh!!!!

Ello där, lewk fortsätter att pumpa såna där vad heter det.... inlägg. Något som verkar bli något främmande för mig, inte så duktig på att uppdatera direkt...Hmm vad kan detta bero på, antingen är jag bara jälit grå å inget händer i mitt liv, eller så kanske jag inte tänker och funderar lika mycket på saker som min vän lewk. Nääärå, jag skulle tippa på att jag är latmask. Men jag är mäkta ursäktad då mitt arbete på korvfabriken sliter ut min arma kropp och min arma knopp. Nu kanske folk tycker att jag överdriver lite (vilket jag gör..men bara lite) men mitt jobb är psykiskt utmattande. Pyskiskt utmattande på så sätt att man nästan inte får någon intelligent stimulans whatsoever, gör samma monotona rörelser 8 timmar om dagen vilket på sätt och vis sakta förvandlar en till en zombie, men det värsta är att det inte är kreativt för fem öre! Usch och fy, kreativitet är fan nåt jag månar om. Jag är inte speciellt förtjust i särskilda mönster som jag måste följa, och framförallt ogillar jag måsten.
Jag har nog skrivit det förr, men tanken på att jobba och slita livet ut och göra samma saker dag in dag ut, vecka in vecka ut, månad in månad ut, år in år ut är fan ruskigt skrämmande asså. Mitt framtida jobb måste vara kreatvit, relativt utmanande, kul(!) och så ska jag kunna påverka arbetet själv. Sen vare ju det här med att hitta en sånt jobb, inte så lätt kanske, men jag är en väldigt positiv människa så jag tror att det är möjligt. :-) Annars får jag skapa ett sådant arbete! (host NARL host).

Vad kan man mer skriva om? Vet inte riktigt. Eller ah, kanske ju säga iaf ... skum mening ... försöker igen .. kanske kan säga att jag å andré har köpt våra flygbiljetter till Au-fuckingstralien nu!!! Hell yeah, det man har väntat på, bekräftelsen att det verkligen blir av. Så om knappt 3 monaten drar vi, boka in 31 oktober så att ni kan vinka av oss från flygplatsen. Fan, inte alls långt kvar när jag tänker efter, återstår en hel del planering osv.. inte fattat det riktigt än tror jag. Men fan va coolt det kommer att bli. Morsan är inte jätteexalterad mer än att hon är glad för min skull och för att det kan göra gott. Min syster var nämligen au pair i USA i ett år och när hon kom hem så hade hon mognat en hel del till min kära mors stora glädje. Samma förvandling hoppas hon sker med mig, vet inte riktigt hur jag ska tolka det....
Fan kommer bli ruskigt svårt att åka härifrån, eller rättare sagt att säga hejdå till folk. Hatar att säga hejdå, fan bland det värsta jag vet, det och att se ledsan människor..tänka att inte få träffa folk på svinlång tid (speciellt familjen). Fan inte lätt asså, men det ska väl gå. Förhoppningsvis kommer vi ha en del att sysselsätta oss med ;-) Sen kommer vi att ha nån slags resedagbok troligtvis som den intresserade kan följa, sen finns ju den där fäjsan nu mer också (som jag skaffade för att kunna se bilderna från en viss klassresa men sedan förvandaldes till ett beroende). Sen måste vi ju säga hej då ordentligt till alla, på nåt sätt, håll ögonen öppna, det kanske dyker upp nåt.... ;-)

Just nu längtar jag tills dess att jag slutar på mitt jobb, 31 augusti. Nedräkningen har påbörjats, 3 veckor kvar efter denna. söweet. 2 lediga måndaer fram tills dess att vi åker. Det enda sega är att sommaren är slut då. Känns inte som om det ens existerat någon sommar för mig iår. Tiden har liksom forsat förbi likt en vildsint flod (o så poetiskt). Har ju hunnit med en del saker, det vet jag, men kommer inte på nåt typ, kommer bara ihåg all tid på jobbet och resan till Riga. skummel.. Dock känns det som om det var igår vi tog studenten, samtidigt som det känns som en jävla evighet sen. Tidsperspektivet är ju inte vad det borde vara. Men ja, dags att sluta blabbilera. Ha det gött tills vi hörs eller syns nästa gång, tänker inte säga att det inte ska dröja lika länge tills nästa gång jag inläggar för det kommer det att göra ändå antagligen.

Puss å kram / Nikki

Kommentarer
Postat av: andré

ojoj uppdatering nicke :O

ja att NARL lyckas är ändå drömmen ;D sen håller med om att det kommer att bli fruktansvärt svårt att säga hej då till alla, verkligen det jobbigaste med hela alltet :( blir typ deppig när man tänker på det...

Sen som sagt segt att sommaren är slut när din börjar så att säga men samtidigt är det ganska mycket högsommar typ när vi kommer till australien så de ska nog gå bra du :p

2008-08-06 @ 17:17:47
Postat av: biffen

Nu va det minsann jättelänge sen jag va inne på eran blogg. Förlåt! Nu är det exakt 6 veckor tills ni åker! Sjukt läskigt, jag kommer gråta jättemycket! Jag vill att ni ska åka med oss.

2008-09-19 @ 21:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0