NU

Intressant att se om någon fortfarande ramlar in på denna blogg i hopp om ett inlägg.

Tur där, för här kommer nämligen ett. Ett allvarligt sådant.

Jag undrar vart Sverige är på väg. Hur mer man läser i tidningar och ser på nyheter eller på diverse forum så märker man hur illa ute Sverige är. Det sticker i ögonen på mig att känna att vårt kära land förfaller för varje dag som går. Moralen sjunker för varje dag, Sverige, landet som har fött upp oss i en vardag av fred och mestadels lycka är ett land vi inte ens får älska.
Ni vet säkert alla vad jag pratar om, att älska Sverige är tabubelagt i dag, gör man det är man en ond människa. (Är man dock invandrare är det dock okej?)
Redan i tidig ålder lär vi oss att Sveriges flagga är en rasistisk symbol och man har under sin uppväxt hört många skräckhistorier om barn i skolan som ej har fått ha tröjor med svenska flaggor på, heller inte ens svenska fotbolls landslagets tröja, och man frågar sig, vad fan är detta? Svensk nationalism är det fulaste som finns, men samtidigt så uppmuntras Irakisk nationalism, Iransk nationalism, Serbisk nationalism... i Sverige! Det är helt okej att ha deras fanor på sina tröjor, som halsband - you name it. Det tycker lärare är fint, fint att vara stolt över sitt hemland! Precis så är det! Det håller jag med om, vara stolt och älska sitt hemland är en självklarhet för mig, men det skolväsendet inte har upptäckt(?) är att vårt hemland råkar vara Sverige, och det är en hädelse att vi inte får vara stolta. Jag ser ej kopplingen i att kränka invandrare och att gilla sitt hemland. Ser någon annan den förklara gärna.

Detta jag skriver är knappt någon nyhet för någon i Sverige idag, mer en upprepning, men även att nämna det är i de flesta kretsar tabubelagt och man ses som främlingsfientlig - som om det första problemet inte vore sjukt nog.
Man kan undra var idéerna kommer ifrån, regeringen kanske? Påstår man det är man inte helt ute och cyklar. Noll av samtliga invalda partier är uttalat nationalistiska, själv trodde jag att det helt enkelt var så för att ordet har en negativ klang då rasister ofta kopplas till en etnisk-nationalism (etnonationalism behöver i verkliga fall inte heller det vara kopplat till rasism men det behöver jag inte gå in på just nu).
När Lissabonfördraget, eller som den egentligen bör kallas, Lissabongrundlagen röstades igenom stog det helt klart för mig att det verkligen är så, vi har en riksdag, tom på nationalister, dvs, vi har en riksdag tom på folk som älskar Sverige. Då tänker jag iallafall, bör inte en nationalstat ha ledare som åtminstone lite gillar landet de styr? Nähe så är det visst ej. Lissabongrundlagen leder förövrigt att enligt definition Sverige förlorar sin status som nationalstat och blir mer eller mindre en delstat i EU (som Ohio är en delstat i USA). Sverige förlorar med denna grundlag sin vetorätt på över 70 områden och EUs grundlag står över den Svenska.
Detta bör i min mening klassas som högföräderi av riksdagen, för så här står det i lagboken:

"Den som, med uppsåt att riket eller del därav skall, med våldsamma eller eljest lagstridiga medel eller med utländskt bistånd, läggas under främmande makt eller bringas i beroende av sådan makt eller att del av riket skall sålunda lösryckas, företager handling som innebär fara för uppsåtets förverkligande, dömes för högförräderi till fängelse i tio år eller på livstid eller, om faran var ringa, i lägst fyra och högst tio år."


Chansen att någon blir åtalad för detta är dock minimal, fråga mig inte varför, jag har inget vettigt svar. Det fanns dock mindre fraktioner av partier som var öppet kritiska men de fick helt enkelt inte rösta emot sitt parti. Vänsterpariet röstade samtliga emot, fast inte för Sveriges skull utan för att EU ses som en "Kapitalistisk sammansvärjning".

Men, inte bara acceptansen av vårt land ruttnar idag, jag har själv stört mig på jämnställdhets debatten som pågår i samhället, toppen var det vi nu sett senaste veckorna, en pojke som blev vald till lucia får inte rollen utan det ges till en flicka iställe! :O
Sedan dess har det strömmat in artiklar till diverse tidnigar, GP, Sydsvenskan... som förbannar rektorn och menar på att detta är ett brott mot alla jämställdhet... haha ja ska man skratta eller gråta?
Jag har bestämt för mig att enligt legenden var Lucia en kvinna? Vad FAN är det för lustigheter man luktat på när man bekämpar orättvisor genom att utse män till kvinnliga helgon?! Är det nåt Gudrun Schyman ligger bakom? Ska vi ha en kvinnotomte med skägg bara för att visa för resten av världen att vi är feminister i Sverige? Hela metrosex cirkusen har helt enkelt gått för långt, ÖPPNA ögonen, män och kvinnor ÄR INTE likadana! Vi föds INTE likadana! Vem försöker folk lura när de inbillar andra att det är så? Transvestiter ses efter årsskiftet inte som sjuka längre, fint, men, det gör dem för fasiken inte till sitt motsatta kön för det! Hur kan någon påstå något så dumt!?
Rektorn i Lucia cirkusen gjorde det dock inte av det skälet att han inte tycker att en kille ska spela en kvinnoroll, nej det var någon annan anledning, vilken vet jag dock inte, men han har väl helt enkelt inte ryggrad till det, och kan man håna honom för det? Inte. Vem vågar stå för sina åsikter när vi har omkringspringande militanta-vänsterextremister på våra gator i Sverige som slår ner fascister (Med andra ord ALLT utan just militanta-vänsterextremister).

Nu har jag gått och klämt på dessa samt andra frågor länge och ville helt enkelt spy ut dem till allmän beskådning.

Kommentarer
Postat av: Rikki

Äntligen någon som tar bladet från munnen. Förstår inte varför man inte skulle kunna älska sitt land utan att vara rasist. Om alla andra får tycka om sina länder och visa upp det ska la vi också kunna få göra det? Vart är dagens samhälle på väg egentligen?



2008-12-08 @ 19:01:56
Postat av: fritte

lukas jag ramlar in här ibland men no freakin' chans att jag orka läsa årets längsta text!!(A) gör en sammanfattning till mig nästa gång :D hahaha

2008-12-09 @ 16:17:32
URL: http://fritjofochjoran.webblogg.se/
Postat av: cicci

yooooo manneeeeeeeeeeen ett blogg inläääägg!! jag t´rodde du hade dött

jag hoppas inte sverige dör. den jäkla svenska kronan håller i alla fal på och dö jag är PISSED

2008-12-13 @ 18:50:50
Postat av: andre

sadar ja lukas det var pa tiden att du skrev nagot har! Du maste fortsatta att halla den i liv tycker vi! For ovrigt haller jag ocksa med dig!

2008-12-15 @ 05:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0