Vater Frost

Inlägg igen! (NÄHE?!)

Ser fram emot en viss Häzt Fäzt på Lördag... trots att jag mer eller mindre förkastar partaj i sin grund så är det alltid roligt att träffa vänner. Vänner ja, en stor del bortfarande vänner, illa.
Det kommer vara, nu ska vi se, 6 nära (nära FÖR MIG iallafall ;')) vänner som man icke får se på många långa månader. Det är Frau Resenslust som flugit i dem flesta, själv är jag av inte allt för strong ekonomi inte särskillt sugen på att fara bort i flera månader, jag ser hellre till att besöka saker jag vill besöka mer än att "vara borta länge".
Bollade lite förslag med Rickard igår, och historie älskare som vi är nämndes många sevärda platser, vad sägs om att bestiga den mäktiga bergskedjan i Sydamerika för att lägga ögon och händer på den förundrande staden Machu Picchu? Eller varför inte armbåga sig ur turistgruppen och själv trekka runt Angor Thoms fallfärdiga ruingångar?
Men men, inga resor i planeringens cirkel än så länge, trivs ypperligt på hemmaplan.



Folk klagar dygnet runt på vädret tyckr jag... det stör mig mer än det egentliga vädret. Kanske inte så konstigt då jag trivs ypperligt med vädret i Sverige. Vad är ett år utan den svenska årstidens mångfald med snö,slask,snask,regn,hård vind,piskande vind,kylig vind, stark vind, ingen vind, nordan vind, sydlig vind, västlig vind, HAGEL etc etc. Friskt inslag i vardagen minsann, favorit vädret är som känt bitande kyla + snö + klar himmel, då dansar lyckans hare på ängar av rödklöver. Kan man ens uppskatta något såsom värme och sol om man har det året om? Hur glada blir inte folket i Kenya när det regnar? =)
Inte bara det skiftande vädret är en fröjd för ögat, att höra så mycket elände som försegår i världen... sen själv stå och vänta på bussen i glädje, att se infrastrukturen tuffa på som en väloljad cykelkedja, hela bussar (kan dock diskuteras ibland), rena gator (kan även det diskuteras, dock VÄLDIGT rena om man syftar på klistermärken, göteborg måste vara den stad med minst klistermärken uppsatta på förargande ställen) och den stillsamma Göteborgs atmosfären. Härligheter. Oh Bless Oh Glory. Om det blir Uppsala får vi se om östsidan är likadan, onekligen svårt att föreställa sig men så långt borta kan de väl knappast vara? Såg ju trevligt ut i Pelle Svanslös avsnitten man såg...

Traditionsenligt måste jag även ge er ett Youtube-klipp (Har jag inget annat för mig kan man undra, ja det kan man undra som sagt var). Här, bästa repliken från Harry Potter filmerna!




Haha...ahh så härlig...för härlig.. O.O, nåja.

Keep it cool..
Keep it NINJA


Sentry Ahead


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0