Piz

Hejhej!

Det som mest rinner i huvudet nu är faktistk hur det ska bli med högskolan, blev tyvärr reserv på den utbildning jag verkligen ville gå i. Så nu funderar jag på hur jag ska göra, alternativ är, gå samma utbildning fast i Uppsala, vilket betyder att jag måste flytta och bo där de närmaste 4 åren... annars hade jag tänkt arbeta, men kruxet i att arbeta är att tänk om jag varken kommer in på Göteborgsuniversitet (prio) eller uppsala till nästa gallring? Då ligger jag verkligen risigt till. Så funderar på om det trots allt ine är värt att dra till Uppsala... ja tänker inte på mycket annat om dagarna tyvärr=) ...tja det var väl en lögn, tänker på allt möjligt varje dag, fast inte lika frekvent som innan högskolan kom in i bilden, nu blere bättre!

Annars så upplever jag många pärlor i butiken där jag jobbar då jag får höra rövarhistorier av min kollega varje dag, en herre när pensionen. Har alltid älskat lyssna på historier och he's quite a story teller. Pratar om The good old days och så kör vi partille radion med gamla klassiker hela dagarna!
En annan pärla var idag då jag skulle beställa pizza... kruxet var att jag och pizzabagaren inte förstod varandras svenska då jag ringde. Uttrycket "äta på plats" hade han visst ingen aning om vad det betydde... och jag hade ingen aning om vad "KSCHVARTH" betyder (efter lite extra frågor och en tillilskande pizzabagare kom jag fram till at "KSCHVARTH" betyder Kvart!.. om han någonsin lärde sig vad äta på plats betyder vet jag dock ej...men god pizza var det iallafall!)

Inte hört av några dragisar på länge... (dvs kärra kompisar eller SP3Giter).. men v.29 är väl en av de största semesterveckorna kan man trösta sig med och ni kommer tillbaka till er gamle gädda.


- hAim

Här är ytterligare en vacker bild, stället på bilden är slående likt vårt sommarställe i Skåne... a place for inner peace indeed.

Kommentarer
Postat av: cicci

luke lätt att du borde åka til uppsala :D

fatta va roligt det skulle va!

2008-07-19 @ 16:28:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0