Nutid,framtid samt hobby

HEJ
Ah ett inlägg kan väl knappast skada..

Fullständigt tom sitter jag här och funderar på (som niklas, något mindre framtidsplaner dock) vad det ska bli av mig efter stundenden, jag har sökt otaliga sommarjobb - inga svar, och dessutom har mina universitetsplaner gått i kras. Jag har nämligen inte haft en aning under hela min gymnasiegång vad jag vill bli, men hade nu på slutkanten funderat på att bli historielärare och jag kollade upp utbildningar i göteborg (kan ju inte lämna göteborg, inte än iallafall!). Men nu vart det så att jag saknar ca 3 poäng för den utbildningen och det lilla ljus man fann då man kom på något man ville läsa släktes med ens... så nu får jag leta efter andra vägar, kanske läsa upp ämnen, eller söka på annan ort (dalarna !_!). Eftersom tiden är knapp så orkar jag inte tänka på det, allt känns lite misslyckat. 12 år i skola för att inte komma in på universitet samt vara den minst eftertraktade på arbetsmarknaden (som en Rogue i WoW ungefär!).
Plan (nr 3?) är att söka till något annat roligt om 1 år... kanske polishögskolan, det hade varit någonting... någon som vet hur många poäng som krävs där? Sökt men inte funnit än så länge.

Nerstämmd (men rolig:O:D) låt text som absint på lakritsgrodan:

Bröder är härsket och mjölken är sur
och i sockret så kryper det små svarta djur
jag är ensam och fryser när klockan är sju
jag har så otäcka drömmar, tyck synd om mig nu
(just det, blå tåget!)

Men men trots alla dessa nitiska tanke ställare hindrar det mig dock inte från att njuta av en kväll med energidrickor, mini kylen samt half life2!
Gud välsigne hobbys.. får en att glömma den hårdnande vardagen för en liten stund (kalla det fly om ni vill, men vad det än kallas är jag en mästare på det!).
Här är en till hobby som just kommit igång då våren nalkas: AIRSOFT!
Har just inhandlat en shemagh (som trots alla påhopp inte har något med politisk läggning att göra på grund av dess specifika färger) samt en dansk b-styrke uniform (råkade visst påta i niklas att den var tysk... skäms).

Här är en bild när jag poserar med vapen samt utrustning.. IS THAT FUCKING AWESOME OR WHAT?(geekalaainen)

image151

(Lägg märke till shemaghen jag tidigare nämnde!)
LuK - avslutande rim från en låt: På en gren satt en fågel och pissade fotogen, sen flög den till en annan gren och sket en tegelsten! (ja just det, blå tåget!)

Kommentarer
Postat av: frida

HAHAHAH! "Gud välsigne hobbys.. får en att glömma den hårdnande vardagen för en liten stund (kalla det fly om ni vill, men vad det än kallas är jag en mästare på det!)" Det stämmer verkligen in på mig med! antigen äre dans nånstans eller så äre paintkollage (som jag sitter & gör nu! älskar paint) WOHO! de löser sig?

2008-04-11 @ 15:57:01
URL: http://fritjofochjoran.webblogg.se
Postat av: NIKLAS

Hihi, köpte du danska kläder, moiahagaggigaghaha

2008-04-11 @ 19:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0