Självporträtt

Hej, Jag satt och funderade på vad jag skulle måla, skissade lite men raderade det fula klottret på skärmen. Då kom jag på den brilljanta idén att göra självpoträtt. Det blev i färg dessutom, jag tycker dem blev ganska lika. Kolla själva!

Här rider jag på en noshörning någostans i Afrika




Och här är jag med en vodoomask



Nu ska jag gå å glo på dumburken, haregött!

/NICKE

Dödens BiL

Samlas runt mig gott folk, här kommer en ny uppdatering att svärma runt!

Igår, en till synes helt vanlig fredag var det dags att åka ut med mina kompisar på en liten biltur, man hade förväntat sig Frickes (EN av mina kompisar heter det!) bil, en hederlig gammal Volvo som inte säger mycket. Men istället så hade han kommit över en gammal BMW 320 som han skulle pröva lyckan i. Och herregud vilket kläm det var i den bilen, om man jämför med den hederliga gamla volvon, och det som skulle blivit plåster på såret men nu inte blev det var att bromsarna inte var något vidare heller. Så där var vi, spinnande på gatorna.
Efter en stunds kiv och funderan om vi kommer överleva (en passagerar disskution, Fricke saknar ju gränser) en tur till Jonas på Björkö så gav vi oss av. Tack och lov tog han det lite lugnare den biten med tanke på att bilen inte är hans. (På tal om namnet så uppkom det när min kompis mitt i kalabaliken svarade med frasen; Välkommen till Dödens Bil, när han svarade i mobilen, vilket ledde till att uppringaren, Jonas från Björkö, klickade han.)
Väl där var det dags att kasta sig ur bilen och se på när Fricke och jonas (mest fricke får man väl säga) drog omkring med dödensbil på det allt för våta underlaget.
Bilen försvann snart utom synhåll och då underhöll vi oss de kommande 20 minuterna själva genom att vandra omkring i ett industri område och såg farliga ut (bäst vi kunde, jag iallafall..).
På vägen hem var det även då lite lugnare då man både vant sig vid de allt för sliriga svängarna samt att man var tämligen trött. Sen kom Antes (EN av mina kompisar heter det!) upplivande berättelsen om psykgäddan på hans land, som hans grannar fick upp i sommras. Så kul kanske det inte låter i text men så mycket har jag inte skrattat på lång tid. Han förklarade iallafall att gäddan slet som ett djur (så konstigt) men helt plötsligt slutade den, simmade fram till båten flöt upp till ytan och stirrade på dem i båten, sen efter ett tag fortsatte den dampa... Liksom Ante sa hade jag blivit skit skraj om en gädda visade upp en sådan djup psykisk störning och hade slängt spöt i vattnet och rushat hem med båten.

Efter ett tag kom vi hem trots allt med bilen, och det vara både en härlighet att stiga ur demonen samtidigt som man tänkte att det var lite synd då man inte kan säga att det varit tråkigt trots att det var sannerligen spänt.

- LuK the cloaked Tengilist!

atjoo

Jag trodde att alla hade sett detta klippet, men det hade jag tydligen fått om bakfoten, så här ska ni få se hur coola pandor kan vara! Den andra filmen lägger jag upp bara för att bevisa att jag hade rätt, så låter björnar!



Allas vår sniffi

Hej kära läsare, detta inlägg riktar sig främst åt de personer som kan betitla sig som elever i klass SP3g. Ni har kanske lagt märke till ett smått märkligt djur som då och då dyker upp på raster eller lektioner. Ja, nu kanske jag underdrev när jag sa att detta djur var smått underligt. Mycket underligt skulle nog passa denna varelse bättre.
Men vad är det då för en liten lurvig buse som på sitt egendomliga sätt tar sig från person till person och luktar på dem??
Ni intelligenta människor därute har säkert redan listat ut svaret (jaja rubriken kanske gav er en lite hint). SNIFFI.
Sniffi som egentligen är en korsning mellan ett marsvin och en ål härstammar från en liten liten ö utan för Nya Zeelands kust. Ön är så liten att den inte ens är utmärkt på några kartor. Här frodades de olika sniffstammarna som levde i harmoni med varandra och naturen i flera  hundra år tills den dag då människor på 1800-talet av  ett misstag upptäckte sniffarnas paradis. Detta var en katastrof. Människorna som kom dit såg inte några söta lurviga djur, nej, i deras ögon var de ett hav av guldmynt.
Och så började exporten av djuren, då främst till Europa där de blev otroligt populära bland ländernas royaliteter. Men sedan hände något. Någon förfärlig person kom på den grymma idén att man kanske skulle fylla sina magsäckar med de gulliga djurens kött. Sagt och gjort, de blev en delikatess. En så pass stor delikatess att nästan hela världens sniffar hamnade på en guldpyntad tallrik någonstans hos en äckligt rik människa. När det uppdagades att sniffbiståndet nästan var helt utrotat blev de skyldiga givetvis mäktigt skamfyllda och spenderade enorma summor pengar för att tysta ner det hela. Och det är definitivt orsaken till att sniffar idag inte längre är kända bland oss vanliga människor. Men det finns ett fåtal sniffar kvar idag, och de individer i denna lilla skara söker sig till atmosfärer med mycket kärlek och glädje, såsom den i klass SP3g.
image42

K4K4

Nae nu blir jag lite halvt SNE då jag ser att jag varit såpass lat att Niklas varit tvungen att skriva 6!..7? inlägg irad alldeles ensam. Själv har han kanske inget emot det, men jag tycker att även jag måste dra mitt strå till stacken och här och där lägga in ett visdoms-inlägg som jag själv kallar dem.

Så... varför då inte prata om lite lata saker jag har haft för mig på senaste! Jag är faktiskt frultansvärt lat och det börjar till och med gå så långt att jag skadar mig själv (missta inte skada för skära handlederna (!;D) av mig, hade jag velat ta självmord hade jag gjort något roligt av det... skära av handlederna OJ vilken fantasi? Varför till exempel inte slåss mot en vild best eller, som jag ofta tänkt på, bli påkörd av Jorden!, dvs ställa mig i vägen för jordens bana ooooch.. SMACK)..lång parantes... iallafall: latheten går för långt.

För det första som vi alla ser har jag inte skrivit på bloggen i på en närbelägen tid och det beror det på lathet! (upprepning av första meningen).
Men nu till latheten som oroar mig: Min papperskorg var tämligen full och då när jag satt där i min datorstol tänkte jag medan en rysning gick ner längs ryggraden att jag snart skulle vara tvungen att tömma den. Jag fick dock snilleblixten att istället packa skräpet tätare så skulle jag, som vanligt, skjuta upp mina bekymmer. Så jag tog ett djupt andetag och pressade ner handen i papperskorgen och lyckade med ett konstycke att skära ett 2 centimeter långt sår på tummen, Bah tänker ni men eftersom jag bara slänger papper i min papperskorg (och en och annan frukt rest) så tycker iallfall jag att det var en underlig episod.
Kulmen av lathet var ändå att jag var för lat för att resa mig och plåstra om såret utan satt glatt kvar till blodet började slingra sig av tummen då jag av kärlek till min dator uppsökte närmaste pappersrulle. (Plåster var det än inte frågan om utan det kom på efter påtryckning från min kära far!).
Tänk vad mycket onödigt på grund av lathet.
Sen var det i morse! Jag gick upp relativt tidigt för att ta en varm dusch, och varm blev den. Nån dåraktig tölp (ett litet utbud av tölpar här hemma så vänta bara tills jag får nävarna på dig-) ) hade ställt duschen på fasligt hög värme och den ökade i strid takt då jag halvsov/halvsjöng för mig själv. Tillsist gjorde det förskräckligt ont men eftersom dusch-temeperatur-handtaget sitter rätt hårt efter ett tags duschande orkade jag inte (här kom det! lathet! yey!) vrida det så där stog jag och brände mig själv i ytterligare 3 min. Men, dusch är ju dusch så dvdv* som friggo skulle sagt! *(förkortning som jag mycket passligt lärde jag mig idag)

Sist men inte minst tänkte jag även nämna att Handboken i Tengilism är så gått som färdig och kommer antagligen i tryck vilken dag som helst! Sanna mina ord vi kan räkna med en stadigt ökande medlemsskara så fort den boken ser dagens ljus. Oh det var så sant, vi fick 2 nya medlemmar idag, Syster F och Syster S! Dessutom utökades även läran med en raggnings replik idag: Tengils vishet må vara djup men dina ögon är djupare! - Broder R.

Eftersom niklas mycket fyndigt lägger upp dagsfärska bilder tänkte även jag bidra till en "dagens": dagens visdomsord! Dock är jag inte fyndig nog att kläcka dem själva utan jag plagerar hela skiten men vad FAN tar ni mig för egentligen? Ingen kan väl kläcka visdomord stup i kvarten, här äre iallafall! :
Man kan inte båda äta kakan och ha den kvar!

-LuK

Dagens ordvits!

image41


Eftersom den andra gjorde sån succé var jag ju bara tvungen att lägga upp en till! Den här är ju minst lika rolig som den förra!

/NICKE

Dagens ordvits!

image40

Musik??

Jajjemen, nya planer håller för tillfället på att smidas hos världens bästa filmbolag NARL productions. Ja för er som inte vet så står NARL för Niklas, André, Rickard och Lukas, alltså namnen bakom megatitlar som Pölhem, Metallis, Tomten och Julfilmen! Men vad är det som får det att knaka så ihärdigt geniernas hjärnor? Ja, titeln säger ju det mesta, Musica! Jag vill inte säga allt för mycket, men nästa sommarplåga kan vara klar redan inom en snar framtid. För höga tankar om NARL's kapacitet? Knappast, det är ett mästerverk som håller på att skapas.
Och ni ska veta det kära läsare, att det är en unik chans ni har fått att kunna ha inblick i vårt arbete! Vi kommer att uppdatera regelbundet och kanske till slut publicera vår färdiga produkt här i bloggen! Så stay tuned om ni vill veta mer om NARL productions och dess väg mot världsövertagande!

/Nicke - First Executive Brainstormer of NARL productions (självutnämnd titel :D )

Julle fixar biffen!

Nu vet jag inte hurvida det betyder något för dig Julia men jag skulle vilja tillägna dig denna bilden för det grymma arbete du har gjort för klassen! Helt enormt,. Jag pratar nog för hela klassen , Tack! =)

image34

yey

Tänkte lägga upp en bild. Nej jag är inte arg eller så, bara kände för att göra en sån här bild. Kan vara kul det med, vara lite allvarlig, Lukas påstår ju att jag inte kan vara det......men iaf, jag får väl dedikera den till alla därute som är lite arga, har det allmänt jobbigt eller lider av hjärtesorg...det gör vi alla ibland..kärleksbesvär är tunga saker =(

Men dgb!

image33

/NICKE 

PS. Jag vill ha såna polisonger :-(

frrr

Min hjärna är fan slarvsylta för tillfället. Jag har upptäckt en del nya symptom som man kan behöva dras med pga sömnbrist. Har ingen aning hurvida mitt trötthetsagerande överrensstämmer med resten av populationen med najs är det fan inte. Jag gjorde en ofrivillig undersökning idag med mig själv som forskningsobjekt. Vad händer med kroppen vid för lite sömn. Dessa symtom lade jag märke till på mig själv idag.
Det började men att klockan ringde kl 5.45, jag dampade inte på klockan som man kan göra ibland utan tryckte lugnt och fint på snooze knappen. 9 minuter senare ringer det igen och jag får inte upp mina ögonlock som för tillfället väger bly, men inga problem jag vet precis var snooze knappen sitter! Så här håller jag på en stund, 45 minuter senare (därför jag sätter klockan så tidigt) bestämmer jag att det är nog dags att gå upp och göra mig iordning. Ögon locken är på halv stång då jag svävar ner för trappan och in i köket där jag snabbt och lätt trycker i mig en skål med coco pops. Därefter följer den obligatoriska morgonduschen så jag måste ha för att kunna vakna helt. Men jag är så trött att jag inte orkar stå upp i duschen, smart som jag är kommer jag på den fenomenala idén att sitta ner i duschen och låta varmvattnet värma mig, Fan va najso det var asså! Det komemr jag att fortsätta med på morgonen!
Sen klär jag på mig osv och drar till bussen, väl där träffar jag liraren Alex "Marley" ( melayan.blogg.se ). Försöker vara vaken nog att kunna hålla en normal konversation men det blir mest att jag ...hmm.. bara är...och här är väl ett av de första symtomen jag la märke till. Jag har en tendens att bli lite apatisk. Väl i skolan lyckas jag få en del gjort första lektionen, det var typ den lilla energin jag hade i kroppen, måste varit coco popsen! Resten av dagen som gått kan väl säga att jag varit efterbliven, typ kan inte hålla en normal konversation, antingen hänger jag inte med i disskusionen eftersom min hjärna förslöad eller så svammlar jag bara (Ni vet när man pratar på och sen direkt efter man sagt det så försöker man komma på vafan man just sa eller varför man gjorde det.), alternativt vet inte vad jag ska svara följt av något knepigt ansiktsuttryck . Jag har även lagt märke slöhet i kroppen idag, något som är ganska sällsynt hos mig som annars kan bli lite väl hyperaktiv. Men det är väl för att jag har mycket att tänka på, något som inte funkar så bra när man är borta i hövvet.
Sammanfattningsvis har jag idag pga av trötthet lagt märke till följade beteende hos mig själv.
1. Apati
2. Efterblivism
3. Tungotal
4. För mycket tänkande, för lite agerande

Nu låter det som att jag gnäller, och det gör väl också kanske. Antagligen för att jag är för sur på mig själv, mossteh mossteh lega mej i tid po kvelarna!

Men dgb (det går bra) ändå!

/NICKE

hejhå

Jaaa nu får väl jag också bidra med lite till bloggen, jag besitter inte samma frodiga skrivegenskaper som min vapendragare lukas, dock ska försöker jag , lite...oftast inte alls för jag tycker det är lättare att uttrycka mig med bilder som ni 4 (förhoppningsvis trogna vid det här laget) läsare kanske lagt märke till.

Hursomhelst sitter jag här på kvällskvisten och bävar för att gå och lägga mig, för det kommer nämligen innebära att jag kommer ett steg närmre morgon bitti. Nu äre jutte så att det är något särskilt som skall hända imorgon, det är bara det jag inte är så förtjust att stiga upp på morgonen, eller det är skönt att stiga upp om man inte ska till skolan, strutta runt i myskläder och dricka varm oboy osv på morgonen, fast det kräver dock att man är utvilad. Något som jag aaaaaaaaldrig är , det är nåt fel på mig. Jag kan sova 8 timmar som anses normalt, det tar ändå en halvtimme innan jag lyckas masa mig ur sänghalmen. Sover jag 10 timmar är det likadant, hjärnan är helt mosig och ögonlocken faller igen som korthus. Då är det väl ändå logiskt att jag borde hoppa upp lätt och ledigt efter 12 timmars sömn? Icke sa Nicke! Det blir ju bara värre, då vill man inte gå upp! Eller jo man kanske vill men det är nätan omöjligt. Man ligger och monnar sig i evigheter, först efter stor möda staplar man ur sängen för att sedan förundra resten av familjen genom att se ut och agera som en zombie resten av dagen. Med det här sagt så kan ni ju tänka mig hur jag är på morgonen efter endast 5-6 timmars sömn som är ganska standard när man börjar kl 8. Ni förstår att det inte är en vacker syn, jag är ett vrak på morgonen, eller jag känner mig i allafall som ett. Ett som legat på havsbotten i 112 år. Men det som är så knasigt med det här med lite sömn är att man efter ett par timmar av totalt introvert beteende går in i nåt slags flipp mode. Man dampar loss helt enkelt. Hmm det kanske inte är allmänt beteende förresten. Hursomhelst flippar i alla fall jag! Blääää orka behöva sova egentligen, älskar att sova men det hade varit goare om man inte hade behövt göra det, tänk så mycket man hade fått gjort också!

Aja nog om sömn, kan ju berätta att jag har haft en kul helg istället! Fick ett samtal i fredags vilket resulterade i att jag och 3 polare hamande i en av polarnas sommarstuga! Mycket trevligt får jag säga, det var en riktig grabbhelg! Det var som ett spa för män typ, om man får vara lite stereotypisk. Bastubadande, guitarherospelande, alkoholkur mot förkylning (blev lite mycket alkohol, väldigt mycket allkohol, men det är så det är när man är cool, yeah! cool), detta följt av en flera timmar lång dos med djupa samtal om allt från meningen med livet och annan filosofi till hurvuvida Sverige är ett av världens bästa länder eller inte. Kort och gott en jävligt härlig och avslappnande helg. Just det ja, måste skaffa en brasa hemma bara för det, fan asnice så här på vinterhalvåret!

Nä nu ska jag sova, usch, skälver bara jag tänker på hur trött jag kommer vara imorgon... Puss och kram!

PS.

image32

Kläfs

Hej alla trogna läsare! (trogna vet jag inte men 4 som emellanåt tittar in syftar jag på)

Eftersom jag inte fattat pennan på länge och uppdaterat bloggen på länge tänkte jag att det var dags nu. Problemet är att jag för stunden inte vet vad jag ska skriva om, men vi får se om det släpper medan jag skriver på.

Nu ska vi se, idag har jag, Luk45, jobbat med projektarbetet tillsammans med Rickard, André och Niklas. (Helt utskrivna namn är jag mycket medveten om att jag precis skrev och det bottnar sig i att jag inte sett dem på det viset på länge och tänkte, tja varför inte)

Vi slet som djur i 7 timmar och lyckades åstakomma 2 a4 med gles text. Men för att vara oss var det ju en ganska strong insats då vi vanligtvis inte ens kommer så långt som till tangentbordet.
Frågan man kan ställa sig är var det värt det, var det verkligen värt det? Det får jag påpeka att det var eftersom vi sitter ju inte och har tråkigt istället för att jobba, tvärtom. Så även om det inte blev en pluggdag kan man ju inte klaga på att det blev en trist dag=).

Nåt nytt sen sist är även att tengilismen sprider sig som pesten i vår skola. (Ah, skola och skola, i vår klass). Redan nu har ja..HAHA tänkte skriva JAG, så fånigt av mig. Iallafall: nu har tengilismen en handfull anhängare som tillsammans med mig sprider Tengilismens budskap. En dag har jag också tänkt spride dem på denna blogg men idag är jag såpas lat av mig att jag varken ids eller vill. Medlemmar i rörelsen kommer dock alltid vara anonyma för att förhindra hatbrott så rätt benämning på nuvarande medlemmar är:
Broder L, Broder R, Syster F, Broder A, Broder E, Syster J, Syster M, Broder M och sist men inte minst Syster C! En vacker skara må jag säga och eftersom rörelsen är en destruktiv sådan så hoppas jag att de stannar om de vill slippa otrevligheter!

Nämen titta! Man fick ihop en gnutta text trots allt! Sist men inte minst en bild jag knyckte från expressen på det leetaste djur jag någonsin lagt mina ögon på, tänk att ha en sådan vilande på en axel dagarna i ända! Detta mina vänner är drömmar man har som antagligen blott kommer förbli drömmar, ibland kan man faktiskt sätta sig in i emons vardag.

- Luk

Skald


Läte och Doft

Knarr Knarr Knarr
Barr Barr Barr

Knak Knak Knak
Bak Bak Bak

Dunk Dunk Dunk
Skunk Skunk Skunk

Skrik Skrik Skirk
Fik Fik Fik


- LuK






Energi på burk

Prisad vare Powerking.

Burken med kraft, styrka och smak, mja inte själva burken men dess gyllene innehåll. En lagom konsistens med smak som få andra, porlar o denna livets dryck ner i den innan så torra halsen. Svalkar och gör gott på vägen ner till magen där den sedan icke finner ro utan pumpar ut i kroppen som genast börjar spritta av energi i varenda lem. 
Powerking, Prisad vare Powerking



Det var som sagt powerking det...
Nu kommer vi till hycklaren X-ray. Skojaren och bluffmakaren, när den enkla människan ger sig av för att tillförskaffa sig litet av något i energi dricke vägen och kommer över ett flak X-ray, då blir den enkla människan glad. OM man är ovetande. Om man däremot nu är vetande av effekten av X-ray som jag råkar vara efter ett flak av denna avgrundsdryck så kan jag med säkerhet säga att X-ray ger noll av den önskade effekten.  Kunde lika gärna slängt pengarna på marken, tänt eld på dem och dansat en ritual dans runt dem och ändå få mer glädje. (Inte för att jag inte tycker om rituella danser men exempel är exempel).
Så mitt råd till dig som gillar energi dricka, köp livets vatten Powerking, istället för den avgrunds dyrkande drycken X-ray.

En sida som blivit mig mycket kär är Taurin.se/energidrycker då den kan förhindra dåliga och dåraktiga inköp av den vedervärdiga drycken.

snooooor

faaan, nu sitter jag här på kvälskvisten och dampar loss! Gissa varför, jo , för att min näsa har bestämt sig för att producera 5 ton härligt , helt fantasitkt faktiskt , snooooor. Slutar ju aldrig rinna heller, som jävla vattenfall, niagara i näsan typ. skit. Spelar ingen roll hur mycket jag snyter mig, 2 sekunder senare är det fullt igen, och jag överdriver inte ens, snarare underdriver. Jaja det går väl över, jävligt segt bara.........

image30

RSS 2.0