DÄNMARC!

Nu reser mupparna i klass SP3g till Köpenhamn på klassresa, ska bli jälit sköj! haregött hajj skeppåhojj


Dagens skumma bild!

Någon som ser vad det står?

image90

de veekänd!

Jag har haft ett roligt veckoslut. riktigt trevligt faksitkt. Jag har nämligen varit på spa hela helgen. Okej, inte gurka på ögonen och lera mellan tårna spa, utan det är en gång det lita "manligare" spat i Brastad, eller Brassta' som lokalbefolkningen säger.

Hursomhelst så packade jag, dojjan, pinnen, vis och jontey (aka Juden) våra väskor och for iväg till denna pärla på västkusten. Det blev givetvis kamp om vems som skulle agera wingman brevid pinnen eftersom denne också har förfogande över den åtrovärda stereon. Alltid samma visa varje gång, antingen är det metal eller hiphop som dunkas i högtalarna. Det blev till min stora glädje mest metal denna gången, dock ändrades detta i slutet då vi istället bestämade oss för allsång, det blev den där braiga hallelulja låten!

Väl framme var det dags att packa upp, receptet för en lyckad spa helg var följande:

6 påsar chips (det var egentligen alldeles för lite, tro det eller ej, men räkna med minst 2 påsar per person)
7 paket nudlar
1 falukorv
1 flaska zaranoff
tacos för ett helt kompani
1 paket mjölk
drygt 3 lock öl
Och kläder efter behov

Första kvällen ägnades åt att rökfylla hela huset, först med mina fina vattenpipa (tips, använd inte grillbriketter när ni ska tända på, det tar ååår), sen med en brasa med meterhöga lågor och till sist var det några nissar som skulle röka cancerpinnar. Asså, det är fan tur att det inte finns några brandvarnare i det huset, den hade fan gått på högvarv varje gång vi är där uppe! Hursomhelst somnade vi gott den kvällen, som man antagligen alltid gör när man sover på ett spa.

Morgonen därpå vaknade vi upp glada och goa, lite sega (antagligen lungsot) men ändå glada. Denna glädje försvann dock ganska fort när vi insåg att vi inte hade något vatten i kranarna! Ve och fasa tänke vi med kurrande magar, hur skulle vi nu få frukost?? Finurliga som vi är kom vi på att man kan ju faktiskt koka nudlar och falukorv i regnvatten! Och regnvatten hade vi ju gott om, sagt och gjort så stod frukosten på bordet..efter maten cruisade vi ner till Brassta' centrum som var heelt öde och köpte bullar...
På kvällen blev det dags för den obligatoriska bastningen, som blev väldigt mesig denna helg, typ 60 grader som varmast, men det berodde ju på att alla skulle springa fram och tillbaka och hämta öl, vatten till stenarna, och springa nakna runt huset. Efteråt nalkades tacos...maten stod framme ca 5 minuter innan ALLT var borta. Man skulle kunna tro att vi inte sett mat på flera år, vi glufsade i oss, slickade rent tallrikarna, satt otåliga i ett par minuter, sen sprang vi och öppnade en chipspåse.

Resten av kvällen satt vi på verandan och tjötade och göttade oss ute på vischan. Efter en stund gick jag och finnpinnen och poppade popcorn, när vi kom tillbaka skulle min kollegas öl inte vara densamma, när han tog en klunk fastnade nämligen väldigt otrevliga hår från en avlägsen sida av Vis i hans hals. Han blev givetvis väldigt väldigt förnärmad, men han fick sin hämd den natten, jag tänker inte berätta vad han gjorde för det är för äckligt för er att läsa, men han fick sin hämd... Dessutom märkte vi att man kan ha väldigt kul med matolja. När min öl var slut och det var dags att skåla så stod nämligen en flaska matolja nära till hands, det var bara att hälla i sig och se glad ut. Och det var faktiskt så gott att det var värt att göra om, man kunde ju faktiskt hälla salt i munnen också! Sen så var det jättegott att hälla en halv flaska matolja över chipsen också, iallafall till en början..sen blev det liiite slibbigt, dessutom blev man jättekladdig och hela bordet och allt som stod där på blev helt nersmetat av denna gyllene vätska.

Dagen efter var det dags att åka hem, denna morgon väldigt slitna av smutsigt regnvatten, mängder av rök och en hel flaska matolja (och lite alkohol förstås). Det var en viss ovilja från en del personer i gruppen att städa men jag och finnpinnen tog vårt ansvar och tog tag i saken, efter många om och men hjälpte även de andra till och lyan blev renare än den var när vi kom dit. Innan vi kunde åka hem var vi dock tvunga att åka upp till Strömstad för att pinnen skulle hjälpa sin bror att flytta, väl där gav han oss en hundring till mat och bad oss vänta tills han var klar. Så där vi gick runt i en helt öde stad (det är inte mycket drag i Strömstad en söndag i februari) med hungriga magar, jag med mina trashiga brallor som jag hade spillt en massa salsa på kvällen innan. Nästan alla ställen var stängda så vi hade inte en aning om vad fan vi skulle käka, så vi gick in på ICA och prövade lyckan. Väl där kom vi på den fantastiska idén att köpa ett åttapack Billys panpizza att dela på, vi hade nämligen lagt märke till att det fanns två microvågsugnar vid utgången som stod till kundernas förfogande. Jag kan lova att vi fick många blickar där vi satt och tillagade ett åttapack panpizzor i utången på ICA, inte minst från kassörskan som gav oss många långa blickar. Efter många telefonsamtal till flyttpojken kom han äntligen ner och resan gick vidare, men bara i ett par mil för sen var det dags för nästa stopp, Jonteys och dojjans magar hade nämligen börjat att bråka under färden och det uppstod en krissituation, vi hittade en slags trailer med toaletter men denna var givetvis låst, läget blev allt mer akut så vi plockade på oss lite papper från en självbemannings bensinstaion och körde upp till ett bostadsområde vid skogen, in bland träden for de skitnödiga karlarna och uträttade sina bestyr, men detta verkade reta upp en boende vid gläntan som med en nyfiken och aningen irriterad min kom ut ur sin stuga för att se vad som försigick. Strax därefter åkte vi iväg fort som attan med många skratt. Resten av resan gick lugnt till och vi sjöng än en gång på hallelulja låten.

Sammanfattningsvis kan jag väl säga att detta "spa" antagligen förkortat mitt liv med en sisodär 5 år, min lungor har antagligen säckat ihop, min lever slutat fungera och min mage hatar mig för all framtid efter att ha blivit matad med diverse onyttigheter, men jag är inte ledsen, det är så det är när vi drar till Brassta'!!

/NICKE

Qs Död!

Under ett svenska arbete om Victor Hugo, författaren till "Ringaren i Notre Dame", så skapade jag en fortsättning till berättelsen som jag helt glömt av. Dokumentet har dock blivit återfunnet och eftersom det är något av ett litet litterärt mästerverk så postar jag det här! :


Quasimodo ängnade sin fritid åt HOR, och till slut tålde inte Esmeralda att alltid hamna i andra hand. Så en mörk kväll fattade hon tag i sin troga påk och slog Quasimodo tills han inte längre liknade det vidunder han en gång varit. Efter det dumpade Esmelarlda kroppen(och påken) i floden och eftersom ingen kropp hittades lade man snart ner undersökning om quasis försvinnande.
Esmeralda levde vidare, dock med en innre skuld över det horribla brott hon hade begått. Hon tog livet av sig en mörk oktobernatt år 1499 och begravdes alene i utkanten av den allra dystraste kyrkogården. Dock dog inte Esmeraldas mörka hemlighet med henne. Ett tag innan det hemska mordet hade Esmeralda blivit gravid och i största hemlighet fött ett barn som hon kallade Slaggy. Slaggy fick i Esmeraldas självmoprdsbrev veta om det mord som hans ömma moder begått.
Slaggy (vi kallar honom mr S) Mr S, ägnade därför resten av sitt liv åt att hjälpa vidunder till en bättre framtid för att gottgöra sin mors gärningar. Han skapade stiftelsen V.V.K.M ( vi vidunder kan med) och med hjälp av statliga bidrag och tiggeri så hade vid 1500 talets mitt Franktike de mest aktade vidundren i hela Europa!


- LuK, woohOO!
image89

Eurotrip!

Vi har lovat att berätta lite om NARL productions lilla resa i Europa, och det ska vi nu...typ...Det kommer iaf en liten bildkavalkad här så ni får se vad vi hade för oss! nu hann jag inte lägga upp så många för jag ska iväg och leka biff på gymmet men det kommer mera, lita på det!

Första stoppet, köpenhamn
image62
Lukas roade sig under resan
image63
Färjan till Deutschland
image64

I Hamburg såg vi nåt som måste vara världens flottaste Burgerking Serri dirr!

image78

Tysk rasistisk politikpropaganda! Står typ krimminella invandrare ska UT, och låt Hamburg förbli tyskt. Det är sådan propaganda som hade klarat sisådär en timme ute på gatan i Göteborg <3 men verkar har suttit där ett bra tag i Hamburg!

image79

Vårt sätt at roa oss på tåget!

image65
El triumfobågo
image67
El Eiffolotorno
image81
Notredam
image69
Jag framför louvren eller hur fan det stavas
image70
Här har vi, Palinis..Paninis? .. Iallafall smackibang goda baugetter! Brände pengar där vill jag lova!
image71

Hotellet i Paris.. Oja det fanns gott om utrymme och allt var vältvättat i rummet..yea..

image72
Så här sov vi i paris!
image82

Notre Dame under pågående mässa.. fint var det men katoliker som ska tjäna pengar på sin tro sålde såklart souvenirer INUTI notre dame! INTE OKEJ, HELGERÅN!

image73
En bild av Eifeltornet då vi återvände senare på kvällen, sådana bilder man bara ser i filmer annars!
image74
Niklas är stolt fotograf till dessa bilder
image83
image84
image85

Nog för att Eifeltornet var..eh vackert.. så kan dess skönhet inte jämföras med den svenska ambassaden!
Haha min ansisktfärg smälter ihop med bakgruden på denna bild, snyggt! (Nik)

image75

Eh ja.. sen var vi i Tyskland då! Ett monument som ska få oss att minnas judarna som dog under andra världskriget. Efter en tyst minut lekte vi jage i minst en timma
image76
Kommer-inte-ihåg-vad-den-heter-monumentet
image86
Lewk kunde inte låte bli att köpa en äkta kommunisthatt och en amerikafientlig tröja! ..spriten varken köpte eller drack han (Till Robin!) Den ger bara en större sovjet känsla i bilden
image77
Upptäckte en avsaknad av Rickard på bilderna, kansk pga att en del av bilderna är från hans kamera men här får han en alldels egen! Snel hest
image80
Nicke avslutar det hela med en metalpose!
image87

LuK och NICKE!

Dagens skumma bild!


Dagens skumma bild!


War Factor 8, engage!

Detta klippet är något av det vackraste jag sett i hela mitt liv, klippet är ju inte nytt men det har iallafall inte uppmärksamats på denna sidan innan=).

Klippet skilldrar människans gemensamma kamp mot en yttre fiende, alla personligheter och alla känslor! Man ser i ansikterna: rädsla, skräck, vrede, mod, hopplöshet, beslutsamhet, avsky och människans egenskap, viljan att aldrig ge sig utan strid, vilken jag själv tycker är den mest heroiska av alla! Figurerna i klippet visar var och en på olika känslor och ger den samlade bilden av männskligheten.
Sedan musiken som ger en melankolisk stämning över det hela!
Och sen sista touchen, ordet Believe kommer upp i slutet och visar på att det alltid finns hopp för de som är villiga att tro på det. Denna reklam är ett mästerverk!



(det är bara synd att jag inte är ett fan av själva spelet...:>)

- LuK, snyft

luv is in the air....

För en maaaaaaaaaaaaassa människor därute, kanske lite extra idag med tanke på att det är alla hjärtans dag. Hoppas ni får en kanondag med massor av rosor, choklad och skumpa osv!





ett litet hjärta till er,


(förresten kom jag på det som står ovanför eller är det ett riktigt uttryck?)

Home sweeeet home

Fyfan va skönt det är att komma hem, spelar ingen roll hur kul man haft det...det är nåt speciellt att komma hem till sitt trygga hus, till päronen.....aaaaaaaaaaah.....

Men jag skulle bara säga det att nu är vi hemma igen! Fan en turbovecka i Europa, gick fort som fan, men det var riktigt roligt, spännade och coolt osv. Men jag och Lukas lär komma med varsin update när vi orkar...lite bilder och sånt bjäfs

hare gött!

/NICKE the duck

Au revouir!

Jag har antagligen stavat fel i rubriken, min franska är ju lite knagglig om man säger så. Inte så passade kanske med tanke på att NARL productions imorgon beger sig till Paris! Hur skare gå?? Vi beger oss iväg för att spela in en liten dokumentärfilm för vårt projektarbete, skojjigt värre! Den kommer att handla om käk, och efter att vi glufsat i oss sniglar två dagar i Paris drar vi iväg till Berlin för att käka KÖRV och förhoppningsvis svepa en och annan groesse bier! (fan min tyska är rostig osså juh! >.<) Vi är borta i sex dagar så här på bloggen kommer det vara tyst som i graven. Men ni får hålla ställningarna här hemma och hare så jävvla gött så hörs vi!

 Au revouir and Auf wiedersehen!



Dagens skumma bild!


Jag kallar den "licki licki"


pip

oho fair! decent! Smooth!





Att röka tobak är ett besvär
men sjutton va fräckt det är!
Så hej där sluta lipa
och grabba en pipa!

(Rökning dödar!!)


- LuK

ypperlig


Något av det mest psykskadade jag någonsinn sett i hela mitt liv, jag skrattade mig lam här hemma...och dessutom lär man sig något av filmen! KAN?.. DET?.. BLI?.. BÄTTRE?



-LuK (såklart?)

rosligt

Det är ett tag kvar till alla hjärtans dag men på Polhem har rosförsäljningen tjuvstartat!


Dagens skumma bild!

Jag har kommit på en ny grejjimojj till denna bloggen, och jag kallar det för "Dagens skumma bild!" , Enjoy den första skumma bilden!


sara


gnöreogbie

Jag är frälst, jag älskar ståuppkomiker, men det visste jag redan, jag har nyligen fått upp ögonen för en annan slags ståuppkomiker. Buktalare! Sååå jäla bra. Fler duktiga buktalare åt folket! Den mest kända är ju han som gör Achmed the dead terrorist. Jeff Dunham. Den filmen har nästan 30 miljoner views. Förfan mer än 3 Sverige. Hursomhelst här kommer en liten compliation med han och hans figurer. Titta gärna på de riktiga filmerna, sjukt kul!



Här en till rolig snubbe, bebisen är roligast



/NICKE

dagens djur - GET

Efter ett melakoliskt inlägg har jag med friggo kommit överens om att skirva om ett mycket speciellt djur, djuret med möjligheter, djuret med stil, Geten.

Håll med mig eller ej men får inte bara anblicken av en get er att rysa, ett såpass ståtligt djur som geten är en syn vi inte ser allt för ofta längre i dagens statssamhällen. Och vad ska vi då titta på? Det blir gärna TV, men skillnaden är ju utan att väcka för stor debatt gränslös.
En get fungerar inte enbart som ögongodis utan ger till viss del även ett inre välbehag och känslan av trygghet och samhörighet.

 Jag infogar genast en bild på en get:


Som ni ser blev det 2 bilder, och med det vill jag även påpeka att getter i all sin prakt även påverkar vår fantasi. När jag la upp den första geten fick jag igång tanke kedjan av att en get sliter sig fri från sina bojjor och slaktar alla bönder i samhället. Det sporrade mig till att lägga upp bild nr 2 som jag så påpassligt förbättrat i paint!

Nu i slutkanten på detta formidabla inlägg kommer höjdpunkten, i Sverige ser vi ju inte getter som nåt av det fina och bra. Däremot gott folk ska ni nu få höra att våra kära grannar DANSKARNA har sett att geten är bot på ondska, nu hjälper den minsann de fattiga i Afrika!

LuK - getternas vän

Är du filosofisk?

Goddag

När jag och Lukas skapade denna bloggen så var inte vårt syfte att det skulle bli en seriös blogg á la "idag-har-jag-varit-i-skolan-och-ätit-fiskpinnar-till-middag-blogg", som ni kanske märkt. Vi brukar inte vara särskilt seriösa. Men nu ska jag vara det. Detta inlägget kommer kräva att man är det, alternativt att man är nersupen för det brukar underlätta sådana disskussioner. Så knäck antingen en bärs eller luta dig tillbaka och softilera bara för nu ska vi snacka filosofi!

Alla har vi någon gång tänk filosofiska tankar, varför finns vi, vad händer efter döden, finns det en Gud. Vi tänker allihop i olika banor, kommer fram till olika teorier osv, men en sak vi har genmensamt är att ingen kommer fram till ett svar. Eller hur? Finns ju egentligen inget rätt eller fel.

Jag själv försöker alltid att tänka så logiskt som möjligt, det gör mig till en dålig filosof. Evolutionsteorin har man vuxit upp med, lärt sig i skolan, det är antagligen därför den känns så nära till hands när man vill förklara saker och ting. Det är logiskt, det make'ar sense. Men varje gång jag tänker på det som slås jag av tanken om vad som fanns innan Big Bang. Jag är inte så insatt i hela teorin, men det är ska väl inte ha funnits något, som komprimerades till nåt och så BOOM!

say what?

Att det inte fanns någonting känns inte logiskt. Vafan är ingenting då? hur kan det smälla? hur fan kan en explosion mecka allt som finns? Kan komma på hur många frågor som helst. Jag förstår varför religioner uppstått. Fatta vad skönt att ha svar på alla dessa frågor. Men det är ju det enda. Som ateist får man ju perspektiv till religioner, och på ett individuellt plan kan religon vara najso, men sen näre blir globalt börjar det skapa problem, ni kan historiens gång så ni får ingen lektion i det. En annan sak som kan vara negativ med att ha en stark tro är att man slutar leva ut. "carpe diem", fånga dagen. Är du religiös och tror på ett liv efter döden så har du ju knappast bråttom att göra allt du vill göra. En annan går ju och oroar sig för att man inte ska få uppleva allt det man vill. Det är också knepigt. Men det viktigaste är ju att man gör det man verkligen vill. Inte blir någon slav till normer. Visst, det ska ju vara lagligt och inte skada någon annan. Men annars ska du verkligen rannsaka dig själv, vad vill du göra med ditt liv, vad är viktigt för dig? Kan ta ett tag innan du får reda på det, du kanske byter, men den som letar finner.
För mig känns inte tanken på att en gubbe eller gumma i skyn har skapat allt som finns särskilt troligt. Hur kom denna personen till och varför? En troende säger att han eller hon alltid har funnits. Vadå alltid? Det känns inte heller logiskt. Svårt att förstå när man inte är troende.
Okej okej, vi säger att vi accepterar att allting skapades genom big bang. Vi köper det. Men hur i hela friden hamnade jag här. Varför sitter jag här och skriver på en komplicerad maskin medan hundar springer och jagar sina egna svansar. Människor är ju hyffsat långt före i tiden jämfört med resten av djurvärlden. Ja, djurvärlden, vi är la djur eller? Varför har vi blivit så smarta då, låter som en lite dum disskussion kanske, men fan krokodiler och sköldpaddor har ju levt ända sen dinosaurienas tid, de ligger ändå och plaskar i vatten hela dagarna, inga av dem som bloggar inte. Fast å andra sidan kan man ju inte säga att allt är frid och fröjd med att vara en människa heller. Efter som vi har så stor hjärnkapacitet så har vi ju fått fantastiska förmågor som djur saknar. Som samvetet t ex, får oss att handla rätt och må bra av det, men som en baksida kan man må piss om man får dåligt samvete. Vi tänker ju som bara den. Fast det kanske är bra iaf. Men om man tittar ur ett större perspektiv så är det inte lika positivt, titta bara vad vi gör med planeten, och varandra. Krigar och har oss. Förorenar.

Sen har vi det där med slumpen och ödet. Som jag nämt så vill jag tänka logiskt, och där passar ju slumpen in väldigt bra. Dock känns det ändå ibland som om ödet kan finnas. Vissa saker känns bara för konsitga för att kunna vara slumpen. Men så är man där igen, vem bestämmer över ödet då?
En annan sak som jag har funderat på, säkert andra människor som tänkt på det också men jag bestämde mig precis för att kalla det för "slumpkedjan". Det är lite långsökt om man tänker snabbt på det, men det är ju fullt möjligt. Tänk om det en dinosaurie gjorde för flera miljoner år sedan påverkar något du har gjort idag. Kedjan är för lång för att utveckla mer ingående. Låter konstigt kanske men om du vill/orkar/bryr/har lust så kan du ju tänka på det, så knäppt är det inte. Tror jag.
Knepigt det där med slumpen, men en jag vet har tänkt på det är Lukas, han är säkert villig att posta ett inlägg om det inom en snar framtid.

Nu ska jag strax sluta tråka ut er, dock måste vi reda ut det här med meningen med livet först. The question med stort T (eller är det Q?). Det flesta som har tänkt lite snabbt på det här skulle ju säga att meningen med livet är att skaffa barn, "ja, vi är ju skapta till det". Sant, vi måste ju föröka oss för att överleva, men är det verkligen så enkelt?
Ska man skaffa barn, gå till sitt gråa trista arbete varje dag för att kunna försörja dem så är det bra sen? Missförstå mig inte nu, jag är morbror och älskar barn, de sprider verkligen glädje. Men jag menar, alla älskar inte barn. Alla vill inte ha barn. Är deras mening med livet ändå att skaffa barn? Mjae, jag vet inte. Som jag var inte på förut så tror jag att det viktgaste är att hitta en mening med ens eget liv. Det kan ju ingen annan bestämma åt dig. Säg att det finns en sak, som ÄR meningen med livet. Men den passar inte dig. Betyder inte det att ditt liv är meningslöst i så fall? Nä, det låter för sorgligt. Finn vad som är viktigt för dig så löser det sig, det kan mycket väl vara att skaffa egna barn. Jag har inte hittat min mening, jag är ju bara 18 år, men det skulle mycket väl kunna vara det. Jag bryr mig mer om mina systerbarns liv än mitt eget. Tänk om man skulle få egna små niklisar då, en egen lycklig familj :-)
Det hade varit lycka det!

/NIKLAS

RSS 2.0