yeaa

Wohooo! Julen är typ över nu, det var muwsigt som vanligt, men fan va man käkar..jag blir typ 34405881002800 kg tyngre efter julbordet, men det är ju iofs så det ska vara! Fick lite fina klappar också, men den bästa måste nästan ha varit min nya ritplatta, nu kan jag ritilera så att det står härliga till! Ska lägga upp några för skojs skull.

Ja, imorgon är det nyår, och det betyder ju att de snart är ett nytt år. Redan! jälar va 2007 gick snabbt asså, fan turbofart ju...snart studenten osv osv...läskigt men skitsamma, orka tänka på det nu, löser sig alltid. Roligare att tänka på nyårafton och dess festligheter. och JA, jag vet, det är typ världens mest hypade dag, "vad ska man göra vad ska man göra????" men ändå, det är ju lite kul att partaja på nyår, men man behöver kanske inte blåsa upp det så mycket, ta det som ett vanligt festtilfälle egentligen. Men aja, vill bara passa på er partymänniskor och krullnissar att ta det lugnt med bubbeldricka och raketer, kan vara farligt vet ni! Gott nytt år på er! (och lewk, ta det lugnt med energidrickan, ett helt lock ger dig garanterat hjärtattack :-( )








/NICKE

polo

ett måste:
Jag och mina vänner fick för sig att äta pizza idag och det var en ypperlig idé tänkte jag då jag inte äter pizza så ofta! ^^
Till min glädje, så fanns det en pizza som hette "Polo"!  Och en sån uppenbar frestelse kan man ju bara inte stå emot och jag slängde upp 70 spänn på disken och sa att jag skulle ha en POLO.
Pengarna fick jag tyvärr lägga ner i plånboken igen då man betalar efter man ätit.

-LUK igen

Nu

Nu gott folk ska vi se!

En kort resumé om julen kan vara på sin plats, skulle egentligen lagt upp denna tidigare men jag har haft fullt upp och dessutom har jag varit kraftigt förskyld.

Julen Mm, årets höjdpunkt som vanligt, inga tjuvslag från min bror och inga skrik från min syster, lugnet är en faktor. Julmaten, ja den är som vanligt prinskorv och köttbullar, haha som för varje år återigen tappar lite av sin godhet, man borde införa nya julmats traditioner imo. När jag funderade över detta så kom jag att tänkta på kycklingklubbor. Ja ni hörde vad jag inte sa utan skrev precis, kycklingklubbor.
När man wrappar till sig en kycklingklubba har ni då tänkt på det första man äter av allt? Det är liksom en lång avlång bit uppe på klubban som är helt len och i stortsätt innehåller allt ätbart kött som finns på hela klubban. Det låter ju som en praktfull bit av en sådan delikatess och jag tyckte själv att det var synd att en sådan bit skulle få finnas utan att ha ett eget namn, så jag döpte den till HB (det Heliga Bettet).
Julklappar, trevlig tradition på min ära, men det blir jobbigare med åren att hitta åt alla, och dessutom känner, iallafall jag, att man skäms lite då någon letat ut en ståtlig pjäs åt en fast man själv har sista minuten inköpt någonting till densamme. Det hände mig sist men som tur var inte detta år då jag hade det i åtanke.
Några av de ståtliga pjäserna jag fick var ett nytt headset (förbrukar många om året då jag tappar i golvet, kör över sladden, sliter av sladde, vrider av micken...etc etc) och sanna mina ord ett eget Teleskop! Nu är det stjärngeekande som gäller! Synd bara att man inte har sett så mycket som en kvadratmeter av himlen sen julafton... Men det ger väl sig=)

Snart är det ju nyår med. Vi har vissa über planer jag och mina vänner, som kan/kan inte genomgås. Det jag först och främst tänker på är ett nyårs bål med DIBB, (dipp..) , Hade tänkt köpa flera liter gräddfil och ett dussin paket olika dibb smaker och blanda i den största skålen vi hittar och sen pryda verket med tomtebloss för att sedan avnjuta bästa dibb med chibb man någonsin kan tänka sig! Dessutom bunkra upp ordentligt med gurr (ja gurka!), för ni vet väl att gurr leder till en PERFEKT dibb och chibb brytning då man börjar tröttna på chibben.
Vem vet, man kanske skulle satsa på lite HB när man väl är igång med lol.
Men säkert är det iallafall att mitt flak med X-ray hemma inte kommer vara ett flak längre efter nyår.

-LUK

GOD JUL

GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR ALLESAMMANS!!!!!!!!!!!

Hoppas ni får det riktigt trevligt med myspys, go mat, trevligt sällskap och goood maaaat i stoooooraaa laaasss mmmmmmmmmmmmmmm.................fan va man kan äta på julen asså....så jäla gött...

konfunderad

image19

Star Pilot On Channel K

Ja nu är det vinterlov då ja vad kul, jag sprudlar av glädje atm men det är inte pga julovet!
Nej, det råkar vara så att jag just har hittat 4 nya S.P.O.C.K tracks! Det är riktig LYCKA! Sitter och riktigt stornjuter av dem, 2 remixar på Not Human men även "Romulan Ale" och "all alone". Romulan Ale var en hit direkt ljudet nådde mitt öra, som.. rostatbröd + Earl Grey! Man kan inte annat än att älska.


Mjo mja en bild på mina hjältar skulle sitta inte sant? :
image18
Android i mitten, bättre sångare får man leta efter!


- LUK -))

update

mjae mjo vår käre vän lewkas nämde ju något om en operation ökerstorm (fyndigt namn förresten lukas..). Och jag måste tyvärr meddela att det inte blev någon allmän avtäckning idag. Projektet är färdigt men stötte på förhinder när det skulle offentliggöras som sagt....schlurt sa räven som bet sig själv i tungan, men vi överlever och kan säkert få ett nytt tillfälle....uptade kommer

/NICKE

Heute, 18 dec

Idag har det jobbats med operation Öken Storm, innehållet är dock hemligstämplat för att snart (eller aldrig, beroende på dess framgång) kommer att visas för allmänheten.
Uppgiften utfördes med lätt sinne som dock blev tyngre då jag var på väg hem till mitt astronomi plugg! Inga lätta formler där inte! Hoppas på ett VG i betyg anyway E=

Men sinnet skulle bli allt tyngre då jag satte mig på bussen som gick åt fel håll, inåt stan istället för hemmåt...

bra, bättre, metal

Nu kära läsare (har vi ens några läsare kukas? tvek...) ska jag vara allvarlig. Nu sitter kanske några av er som känner mig och fnissar lite fisförnämt för er själva, men vet ni vad!? jag KAN vara allvarlig, när det krävs. Och nu är ett sånt tillfälle. Jag vill nämligen ta detta tillfället i akt och förklara min kärlek...till musiken. Och då ska ni ha klart för att att jag pratar om musik, ingen så där helvetisk idoldynga dem spelar på radion. Tycker folk ens att det är bra?? (räknar givetvis inte in fjårtizzar med sjuttioelva lager smink i fejjan till skaran folk). Nej, jag talar om dräpande riff, smattrade trumvirvlar, hypnotiserande basspel och självklart magisk sång.
va sa du? om jag pratar om dansbandsmusik? Vafan i helaste helvete säger du? ut, ut från vår blogg! Så, någon annan som lever med en psykos och tror att jag, JAG, skulle prata om dansbandsmusik? tänkte väl inte det...
Hursomhelst finns det något bättre än metal/hårdrock? Jag säger inte att det är det enda jag lyssnar på, finns annat bra också, men det är nåt med just denna schanger som gör den speciell. Det spelar ingen roll vilket humör man är på, det passar alltid. Är du glad? Metal!! Brustet hjärta? Metall!! Danssugen? Metal!! (Det finns tvivlare där ute men det går! Robotdansen t ex, vad är robotar gjorda av? Sa du metal? precis, nuff said..) är du på knöigt humör? metall!! Och framför allt om du ska tagga till inför något så finns det fan inget bättre än METAL!
Bara att sätta på t ex master of puppets, skruva upp volymen så tar musiken över din kropp sen. Asså ett riktigt gött riff....det är som att äntligen få kissa efter att ha hållt sig i typ 10 timmar...
Men en sak har slagit mig som en hammare på tummen, om musiken nu är så bra, varför är det då så få som tycker om den? Eller ja få och få, det är ju flera miljoner men det går ju ändå inte in i den stora skarans öron. Speciellt inte hos den äldre generationen. Vad kan det bero på då? Jag tror iaf att det har väldigt mycket med fördomar att göra. Skulle mormor se en metal konsert på TV skulle hon säkert fått för sig att djävulen tagit över burken, hon skulle störtat mot den tagit ett riktigt grabbatag och slängt ut den ur fönstret, till nynnadet av .... jag kom inte på vad, men nåt bibliskt iaf. Vad jag vill ha sagt är alltså att den allmäna oponionen tror att all metal handlar om djävulsdyrkan och hat. Många blandar säkert dessutom ihop metal med (gud förbjude) emo-kulturen. Visst finns säkert en del band som sjunger om satanism och shit, men det finns ju sååå mycket mer. Att dra alla över en kant är skamligt(när det inte handlar om idolmusik). Men det är vi människor bra på överhuvudtaget, leta problem, syndabockar och utstickare. Fy. Alla gör det, men man får ändå försöka att ha lite självinsikt. Jag dömer ibland, inte stolt över det, men det ligger i människans natur typ, eller nåt. För kastar du skit på allt annat så intalar du dig indirekt att det du gillar är bättre = du rättfärdigar det du tycker om. eller nåt. Men åter till musiken. Man ska inte dra alla över en kam som sagt. Att tro att all metal är djävulsdyrkan är som att säga att all flipflop (ironi!!!) handlar om att skjuta folk och knulla runt. Och det är ju fel. Metal kan handla om allt ifrån politik, till kärlek, till livet överhuvudtaget. T ex denna textraden som är tagen ifrån Metallicas låt Motorbreath:

"Those people who tell you not to take chances
They are all missing on what life is about
You only live once so take hold of the chance
Don't end up like others the same song and dance"

Klockrent tycker jag. Nu är det här ingen övertalningskampanj, typ : "Mer metal åt folket" (även om det hade varit najso) men så att ni inte bara fördömer metal som något dumt, mesigt eller vresigt nästa gång någon pratar om det. Jag förstår ifall ni inte gillar själva musiken (egentligen inte :D) men den kan faktsikt vara ganska nyttig. Har ni tänkt på att hårdrockare är ganska glada människor. Det beror mycket på att dem, eller vi rättare sagt, får avreagera oss genom den ibland aggresiva musiken. Det är fan asgött att sätta på en arg låt när man själv känner för att slå hål i marken. Funkar asbra!
Jag tänker inte måla någon bild idag, men ni får hålla till godo med denna bild som togs på en förfest förra veckan, jag lyckdes övertala folket på stället att sätta på lite Metallica mitt emellan Cascada och drömhus. Musiken tog över mig :


image17

Frr

Hej, fick en uppmaning av att nämna fredagens härligheter och nu är det dags. Som vi alla minns skrev jag om Torsdagens hemskheter (i ett inlägg längre ner...) och beskrev att jag hade massvis och åter massvis att göra.

Hur som helst lyckades jag, och kvällen firade jag med 1 timmes SOMS pluggning innan jag föll in i drömmarnas värld med den förnöjda tanken :

-Jag klarade det, sannerligen klarade jag det gamle gosse.
Dessutom fick jag ju tränat på SOMS och på kvällen kunde jag varenda fråga utantill, minnet pumpade in nya intryck och uttryck. Med det hade jag bestämt mig för att gå till SOMS provet, och jag när jag somnade, somnade jag som en utslagen men lycklig geek. Inget, inget kunde stoppa mig från Fredagen. Och jag var redo.

FREDAG:
Jag vaknar upp av en en gestalt kommer in i mitt rum (som jag snart ser är mamma), och hon frågar mig med en öm ton:
-Öh, börjar inte du 8 idag?
- Mjo, svarar jag ännu förnöjd över gårdagens bragder. Undrar samtidigt vad mamma gör uppe kl 6, aldrig uppe så tidigt!
- Bäst att du sätter fart då, säger hon sedan med ett moderligt leende.
JAG tittar på klockan och minsann, den är inte 6.00 utan istället 7.10, vadådå tänker ni men nu är det så att bussen gåt 7.14 och där ligger jag och tankarna flyger hit och dit, krockar för att sedan krascha i ett snöigt bergsområde. Upp kommer jag ivart fall i ett fasligt ryck och flyger i kläderna. Mamma ser lite på specktaklet, för att sedan gå ut i storarummet för att göra mamma grejer inte vet jag, för i mitt huvud pågår en inre kris. DAMPA alternativ SOMNA OM?
Beslutar mig dock snabbt om att dampa för det är jag bra på. Jag dampar i kläderna och sedan dampar jag mot dörren i en faslig takt. Mamma kommer springande med ett glas proviva och under en konstig akrobatisk rörelse intar jag drycken samtidigt som jag borstar tänderna.
Sedan flyger jag som ett skott ut genom dörren och med ett litet snelt skratt från mamma som antaglien tänker "lukas lukas lukas, hur lyckas han" smäller dörren igen. Har nu ca 30 sekunder att springa 600m till busshållplatsen och springer på i bra takt, tror jag.
Tankten var dock en rullstolsbunden med den dampfart jag skulle uppleva. För långt framför mig skymtar jag bussen! Då tar det helvete i huset i min hjärna, bussen kör förbi men vad gör det! Allt jag hör är lätet av mina steg mot marken som mer och mer kan jämföras med lätet FRRRRRRRR, då benen rör sig snabbare än de någonsin gjort (kanske när jag blev jagad av en dåre när jag gick i 1an.. det gick snabbt då också).
Jag lyckas med konststycket att springa i kapp bussen en hållplats och flyger in genom dörren precis innan den stängs. Där står jag och hyperventilerar och halva bussen sitter tysta och dömer mig med sina blickar... Såklart sitter även min syster där bak och hon (som minsann är ordentlig) lullade iväg till bussen långt innan jag vaknade, och hon sitter nu och småler för sig själv. (Detta ser jag dock inte för jag har fullt upp med att andas, men hon berättade det för mig när jag kom hem senare, mycket senare).
Finner till slut en plats där jag fortsätter min hyperventilering och mannen jag sitter brevis sitter och ögar mig i flera minuter, ser jag i ögonvrån för jag ids in titta på honom.
Jag är dock glad, för jag hann till SOMS provet!


- LUK

öh BTW kan man få en passande bild nicko?

Självklart kan du det min kära lewk, inte så bra kanske men man ser iaf att det är du
/NICKE

image23

hur gör djur?

Björnar flörtar, apor svingar, giraffer nyser och bävrar.....gråter??

image22

Friska giraffer nyser!

Borde inte en giraffnys typ kunna blåsa omkull hus? dem har ju fan aslånga halsar...eller är jag dum nu? låter väl lite logiskt iaf...attjjjooooo

image21

bli min TRÄL

Hej, som paus från min läxa tänker jag nu skriva ett par väl valda ord om vad jag sysslar med när jag inte skriver läxa! Just nu sitter jag förnöjt och lyssnar på musik i min mysiga polotröja och dricker Earl Grey te! Dessa stunder när man glömmer bort världens alla beskymmer är prislösa tänker jag för mig själv och slänger in ett och ett annat ord till texten av låten emellanåt. Dessutom funderar jag på att utöka mitt polo-tröjs-förråd då jag ser extremt välartat ut i polo! Inte sant?

En annan tanke som gnager på min hjärna (smask) är  om det var så bra att gå till skolfotbollen idag,  visst var det  roligt men eftersom jag nu sitter med arbete upp till hårfästet kan man inte annat än fråga sig om det verkligen var ett så smart drag. Arbete före nöje nästa gång?
Jobbaimage10eller slacka (dagens I-landsproblem)

Naej nog med fritänkande af mig, nu är det dags att åter sätta igång med arbetet som skall vara klart imorgon. Även ett SOMS prov nu när jag tänker efter men vem vet vad som kan hända på väg till lektionen?! Man kanske till och med råkar missa det! Hemska tanke. Jag har inte studerat så mycket, men det går säkert bra (om jag nu kommer fram). Har ju ägnat 0 av 2421012.24 minuter åt frågorna ;D


 - LUK
bli min träl!
 

ursäktar

Jag vill bara be om ursäkt för Lukas föregående inlägg, det är inte meningen att ni ska behöva läsa sådana hemskheter. Jag vet inte varför han gjorde detta, kanske försöker han säga oss något. Han var på avvänjning en månad men han kom krypandes tillbaka till spelets fasta grepp. Jag tror att han vill ha hjälp, speciellt av den sista meningen i hans inlägg att döma. Vi borde göra en kraftantsträning för att rädda honom från övervikt och fyrkantiga ögon, snart kan det vara för sent.....

PumpPump

Nu fanimej börjar det hända saker, KL börjar närma sig 4 och jag sitter här och psykdampar till tysk-techno på farligt hög volym, pumpat WoW med mina vänner sedan kl 10, och är alldeles hög på energidricka. Härliga tider vill ja lova, kan man annat än älska såna här kvällar? Jag bryter ihop av psykförlamning snart alltså...helt borta i skallen, det är så en kväll vid datorn ska sluta annars är det minsann ingen lyckad kväll! hahahah jag är sjuk för fan lol

image9


- BDO Luk (ps:)
                              image4

mmmm

kan inte skriva så jag får väl fortsätta lägga upp bilder.
Och ja jag håller fortfarande på att lära mig photoshop så det blir lite tarvliga bilder men jag ska nog lära mig

/NICKE



image20

kött

Hmm...kanske ska skriva nåt.....men vad......hmm....aah just det, käkade precis världens äckligaste köttbullar. det var typ som om dem malt ner fiskben till mjöl, lagt ner lite bajs och rullat ihop dem till skeva korvar typ, fan dem var ju knappt runda...köttkorvar typ...nä dem lär vi inte köpa mer, vi slängde dem som blev över...fyfan för skit asså....förresten är det sånt man skriver om i en blogg? vafan vet jag....nä här får ni en bild att kolla på istället..
/NICKE


image6

/PS efter att ha gjort denna bilden blev jag sugen på björnköttbullar....lär ju iaf vara goare än skiten jag åt nyss...

Mja, mjo...

Jag vet inte om jag behöver ursäktas men ... nämde ju inga namn så det kan ju vara vilken lärare som helst...
men hursomhelst så satt jag och klurade på frågan angående en viss lärares hårvolym, lukas trodde ju bestämt att han visste vem jag menade fast jag aldrig berättade vem jag meande om jag ens menade någon specifik lärare...fast om vi säger att det är den där läraren lukas pratade om...med härlig volym på krullet, eller klassas den som afro?? det vet bara gudarna .. var var jag....ja just det volymen..dem flesta tror väl att det är mousse som är hemligheten, mjo det är ju visserligen en bra gissning, men icke sa nicke (jag heter nicke) , har du någon mer gissning? vaaa, sa du vax? är du sjuk eller??? ditt cepe .. nää gissa igen .... smör??? vafan nu får du väl ändå ge dig eller...du är fan störd...nä jag ska avslöja hemligheten eftersom du är uppenbarligen helt talanglös när det kommer till att gissa.
beredd?
här kommer det...

Vispgrädde! jaaa! vadå tråkigt skämt? talar för fan sanning, är du aldrig tänkt på att vispgrädde är läskigt likt mousse? jajemen, och det är inget skumt sammanträffande för mousse är egentligen en imitation av grädde, bara att det är lukta-gott-gott i. Anledningen till att den imitation gjordes var att kungen av Frankrike fördömde att folk sprang runt med vispgrädde i frillan(mest för att han var avundsjuk på folks volymfrillor, själv var han laktosintollerant och kunde inte använda grädde på kalufsen). Snart följde flera kungar den franske och katastrofen var ett faktum. Vad skulle folk göra nu?? Vem orkar gå runt med en platt långfrilla liksom, så någon smart kanalj kom på den smarta idén att lägga typ citron och bajs i grädde så att det inte såg och luktade som grädde, han kallade sin skapelse för mousséééau (han var fransk, det var ju där det började) och volymen var åter i folkets makt.


image5


/NICKE

Ursäktar

Jag får bara ta och be om ursäkt för Niklas beteende på förra inlägget, person-angrepp är minsann ingen rolig historia och jag vill inte gå den vägen och anklaga en mycket, fluffig.., lärare för att vara elak, hon gör ju som Niklas också upplyser bara sitt jobb. Man kan ju göra sitt jobb bra eller dåligt, men när gjorde DU bara bra saker senast? Kanske är hon som alla andra, inte bra på allt? Vem vet, hon kankse är en jäkel på tillreda smårätter eller att skyffla, kol.
Det bör även tilläggas att vi som går i klass SP3G dessutom VET att hon är bra på något speciellt. Volymen säger allt, har ni någonsin försökt få sådan volym i erat hår? Jo antagligen, och ni har antagligen misslyckats också. Vad är hemligheten? Det är bara en av många hemligheter våran lärare döljer under..håret.

Så innan ni dömer, lär er känna den ni dömer! Inte för att jag förespråkar dömandet överhuvudtaget, jag har då aldrig dömt en människa i hela mitt liv! Inte ens överkurs. Gillar strongt den personen men ibland kan man behöva utstå ett par armbågar i glasö...magen, det inte allt för okända uttrycket låter ju: det som inte dödar härdar!

         image4   - BDO Luk

kissenödig?

då kan du alltid kissa i håret på jobbiga lärare med stort burrigt hår som ger dig så mycket läxa att du nästan drunknar och måste ringa 112 (eller 911 om du är från amerikat), det ska jag i alla fall gör imorgon...ska fan spara hela natten, sen på lektionen ska jag smyga upp bakom henne och dränka ner barret i ett vattenfall.....sjukt?...mjae lite kanske, men läraren lär ju tänka om nästa gång innan denne ger ut berg av prov och sånt...


image3


Okejrå kanske inte gör det, det är ju ändå lärarens jobb och så....men ändå...hade det inte varit gött.....speciellt om man hållt sig hela natten...............


/NICKE

djungelkorv

hej





jag är en liten apa





jag äter djungelkorv mest hela dagarna....................


image1


eller vafan ska man skriva.....?



Kukas .... ta och skriv nåt, jag vet inte hur man gör


/NICKE

Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0