frrr

Min hjärna är fan slarvsylta för tillfället. Jag har upptäckt en del nya symptom som man kan behöva dras med pga sömnbrist. Har ingen aning hurvida mitt trötthetsagerande överrensstämmer med resten av populationen med najs är det fan inte. Jag gjorde en ofrivillig undersökning idag med mig själv som forskningsobjekt. Vad händer med kroppen vid för lite sömn. Dessa symtom lade jag märke till på mig själv idag.
Det började men att klockan ringde kl 5.45, jag dampade inte på klockan som man kan göra ibland utan tryckte lugnt och fint på snooze knappen. 9 minuter senare ringer det igen och jag får inte upp mina ögonlock som för tillfället väger bly, men inga problem jag vet precis var snooze knappen sitter! Så här håller jag på en stund, 45 minuter senare (därför jag sätter klockan så tidigt) bestämmer jag att det är nog dags att gå upp och göra mig iordning. Ögon locken är på halv stång då jag svävar ner för trappan och in i köket där jag snabbt och lätt trycker i mig en skål med coco pops. Därefter följer den obligatoriska morgonduschen så jag måste ha för att kunna vakna helt. Men jag är så trött att jag inte orkar stå upp i duschen, smart som jag är kommer jag på den fenomenala idén att sitta ner i duschen och låta varmvattnet värma mig, Fan va najso det var asså! Det komemr jag att fortsätta med på morgonen!
Sen klär jag på mig osv och drar till bussen, väl där träffar jag liraren Alex "Marley" ( melayan.blogg.se ). Försöker vara vaken nog att kunna hålla en normal konversation men det blir mest att jag ...hmm.. bara är...och här är väl ett av de första symtomen jag la märke till. Jag har en tendens att bli lite apatisk. Väl i skolan lyckas jag få en del gjort första lektionen, det var typ den lilla energin jag hade i kroppen, måste varit coco popsen! Resten av dagen som gått kan väl säga att jag varit efterbliven, typ kan inte hålla en normal konversation, antingen hänger jag inte med i disskusionen eftersom min hjärna förslöad eller så svammlar jag bara (Ni vet när man pratar på och sen direkt efter man sagt det så försöker man komma på vafan man just sa eller varför man gjorde det.), alternativt vet inte vad jag ska svara följt av något knepigt ansiktsuttryck . Jag har även lagt märke slöhet i kroppen idag, något som är ganska sällsynt hos mig som annars kan bli lite väl hyperaktiv. Men det är väl för att jag har mycket att tänka på, något som inte funkar så bra när man är borta i hövvet.
Sammanfattningsvis har jag idag pga av trötthet lagt märke till följade beteende hos mig själv.
1. Apati
2. Efterblivism
3. Tungotal
4. För mycket tänkande, för lite agerande

Nu låter det som att jag gnäller, och det gör väl också kanske. Antagligen för att jag är för sur på mig själv, mossteh mossteh lega mej i tid po kvelarna!

Men dgb (det går bra) ändå!

/NICKE

Kommentarer
Postat av: Friggo

DGB!!! aaaw yess! mission complete! :D du är apatisk!

2008-01-15 @ 18:53:17
URL: http://fritjofochjoran.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0