K4K4

Nae nu blir jag lite halvt SNE då jag ser att jag varit såpass lat att Niklas varit tvungen att skriva 6!..7? inlägg irad alldeles ensam. Själv har han kanske inget emot det, men jag tycker att även jag måste dra mitt strå till stacken och här och där lägga in ett visdoms-inlägg som jag själv kallar dem.

Så... varför då inte prata om lite lata saker jag har haft för mig på senaste! Jag är faktiskt frultansvärt lat och det börjar till och med gå så långt att jag skadar mig själv (missta inte skada för skära handlederna (!;D) av mig, hade jag velat ta självmord hade jag gjort något roligt av det... skära av handlederna OJ vilken fantasi? Varför till exempel inte slåss mot en vild best eller, som jag ofta tänkt på, bli påkörd av Jorden!, dvs ställa mig i vägen för jordens bana ooooch.. SMACK)..lång parantes... iallafall: latheten går för långt.

För det första som vi alla ser har jag inte skrivit på bloggen i på en närbelägen tid och det beror det på lathet! (upprepning av första meningen).
Men nu till latheten som oroar mig: Min papperskorg var tämligen full och då när jag satt där i min datorstol tänkte jag medan en rysning gick ner längs ryggraden att jag snart skulle vara tvungen att tömma den. Jag fick dock snilleblixten att istället packa skräpet tätare så skulle jag, som vanligt, skjuta upp mina bekymmer. Så jag tog ett djupt andetag och pressade ner handen i papperskorgen och lyckade med ett konstycke att skära ett 2 centimeter långt sår på tummen, Bah tänker ni men eftersom jag bara slänger papper i min papperskorg (och en och annan frukt rest) så tycker iallfall jag att det var en underlig episod.
Kulmen av lathet var ändå att jag var för lat för att resa mig och plåstra om såret utan satt glatt kvar till blodet började slingra sig av tummen då jag av kärlek till min dator uppsökte närmaste pappersrulle. (Plåster var det än inte frågan om utan det kom på efter påtryckning från min kära far!).
Tänk vad mycket onödigt på grund av lathet.
Sen var det i morse! Jag gick upp relativt tidigt för att ta en varm dusch, och varm blev den. Nån dåraktig tölp (ett litet utbud av tölpar här hemma så vänta bara tills jag får nävarna på dig-) ) hade ställt duschen på fasligt hög värme och den ökade i strid takt då jag halvsov/halvsjöng för mig själv. Tillsist gjorde det förskräckligt ont men eftersom dusch-temeperatur-handtaget sitter rätt hårt efter ett tags duschande orkade jag inte (här kom det! lathet! yey!) vrida det så där stog jag och brände mig själv i ytterligare 3 min. Men, dusch är ju dusch så dvdv* som friggo skulle sagt! *(förkortning som jag mycket passligt lärde jag mig idag)

Sist men inte minst tänkte jag även nämna att Handboken i Tengilism är så gått som färdig och kommer antagligen i tryck vilken dag som helst! Sanna mina ord vi kan räkna med en stadigt ökande medlemsskara så fort den boken ser dagens ljus. Oh det var så sant, vi fick 2 nya medlemmar idag, Syster F och Syster S! Dessutom utökades även läran med en raggnings replik idag: Tengils vishet må vara djup men dina ögon är djupare! - Broder R.

Eftersom niklas mycket fyndigt lägger upp dagsfärska bilder tänkte även jag bidra till en "dagens": dagens visdomsord! Dock är jag inte fyndig nog att kläcka dem själva utan jag plagerar hela skiten men vad FAN tar ni mig för egentligen? Ingen kan väl kläcka visdomord stup i kvarten, här äre iallafall! :
Man kan inte båda äta kakan och ha den kvar!

-LuK

Kommentarer
Postat av: Nosen I CycKelstyrEt

Uppror! Störta tengilismen!

2008-01-22 @ 20:27:02
Postat av: rIKTIGT kUL kOMPISiLLER

"skära vristerna av mig" orka skära av fötterna :P

2008-01-22 @ 20:33:59
Postat av: LuK

järnspikar...ska minsann ändra innan mer får nys om felskrivningen...

2008-01-22 @ 20:36:55
Postat av: Stackars Minidator

skrammligt luke....
Ner med Tengil!

2008-01-22 @ 20:44:30
Postat av: cicci

haha that's funny.

2008-01-22 @ 21:41:15
Postat av: Friggo

"Havet är djupt men Tengils visdom är djupare" - hur vågar ni sätta er emot Tengil!?

2008-01-23 @ 16:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0