JobbKlobb

"Greetings brother Paladin" -(gissa spelat och vinn 5kr)
Uppdatering på G igen! Kort sådan men ändå. Har funnit att det är lättare att uppdatera bloggar då man verkligen gör något om dagarna:D.
Jobbet har idag och igår rullat på som vanligt men som vanligt betyder mestadels rätt underhållande faktistk. Kommer folk med dumma frågor (som t.o.m jag uppfattar som dumma trots att jag inte fiskar) och rövarhistorierna regnar dagarna igenom (<3). Det kanske ligger i en fiskares blod att berätta historier? Om de är sanna eller ej kanske man aldrig får veta men jag tror dock på varenda än=). Som jag tidigare nämnde så jobbar en mycket trevlig historieberättare på jobbet och igår när det var kund-torka så kom den ena bra historian efter den andra! Bara att njuta och suga in allt i hjärnan. Igår handlade historien om att han hade blivit av med körkortet till en provocerande polisman när han lyssnade på Sultans of Swing - klassiker som den spelas på radion vi lyssnar på hela dagarna, partille 88an.

Andra trevligheter (och en otrevlighet) var att jag till min glädje fick kommentaren "vi är inte lika brittiska som du!" kastad på mig, vilket jag gladde mig över för man försöker ju minsann! Hade heller icke nämnt något om det så det var som taget ur luften. Senare har jag fått lära mig ett par glåpord samt lite dansk-grossist-filosofi, tex frasen "DEI KOSTAR PAENGER AT TJAENE PAENGAR".
Sen på vägen hem såg jag en fullgumma som gjorde sina behov (båda två enligt ett sittandes jämte mig tjejgäng på spårvagnen), det var kanske inte så trevligt att se men det hela blev ändå så burleskt att jag inte kunde hålla in mitt leende, gänggänget sitter och skriker "DET KOM BAJS MED" medan fullgumman sitter mitt på Olskroketorget och tittar obekymmrat på spårvagnen...stackare kan man ju med tänka och det gjorde jag, att folk ska behöva vara hemlösa i det förlovade landet får en att snyfta med hjärtat ibland! (naw).

- hAim -

Hmm en bild då... nu ska vi se, JA ! en gammal klassiker! Måste erkänna att skolan förr i tiden inte var varken tabubelagt eller censurerad på något sätt! ..och det GILLAR vi starkt inte sant?! :D



Kommentarer
Postat av: cicci

WoW är det yesyes! jag älskar kisse och bajsenödiga folk, dom ser roliga ut. fast inte när dom bajsar på riktigt kanske.

hallååå varför åker du förbi olskrokstorget och inte hälsar på mig? bastard.

2008-07-19 @ 18:44:10
Postat av: LuK

vad gör du på olskrokstorget?:o

2008-07-19 @ 19:34:11
Postat av: LuK

och nej det var inte Wow! (nu är du skyldig mig 5 kr?^^)

2008-07-19 @ 19:34:53
Postat av: cicci

äh jag skojade ju bara

omen jag jobbar ju där! hallooo

2008-07-19 @ 22:11:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0