Maiden!

HEj!

Var på inga mindre än IRON MAIDEN i lördags! Oh herregud vilken konsert....tappade nästan andan sist i skandinavium men detta var strået vassare då de bara spelade klassiker. Känslan när låtar som Fear Of the Dark eller Rime of the Ancient mariner satte igång var obeskrivlig, stog tex under mellanspelet på Rime of the ancient mariner med händerna på huvudet och knappt fattade hur bra det var, konserten gav verkligen ALLT man hoppats på. Låtarna var utförda till en suberb perfektion och mellansnacket var gudomligt och jag fann mig stå leende åt Bruces tal ett flertal gånger.
Jag var där vid insläpp runt 17.00 och vet inte precis när det hela slutade, var för uppspelt för att tänka på klockan men den kanske var 23.30-00.00? Det var aningen segt att stå i hettan och ännu något segare när förbandet spelade då det absolut inte var något att hänga i julgranen, men sedan när Maiden satte igång då JÄKLAR. Konserten, klockren, rätt igenom. Silka mästare med instrument och lyrics, samt vilken mästerligt gjord scenkollektion. En UNDERBAR kväll som slutade med att jag André Niklas satt och tog ett glas på Bishop's Arms, ett bra slut på en fantastisk dag/kväll. Och igår Söndag var det som om jag svävade på moln hela dagen igenom, huj vad jag längtar till nästa gång de kommer till Sverige!

Jag och min vän Jonas - varmt var det indeed







Scenen under "Rime of the Ancient Mariner"





Jo föresten...vet ni vem vi hittade - supandes - på bishop? Nej inte Robin...utan...sniffi!



Som tidigare nämnt var så skulle jag kanske slänga upp en vidd på tuben! och det gjorde jag med: Enjoy början på number of the beast...sen tog minnet slut haha:P





Filmade lite också...får se om jag slänger upp nån på tuben, tills dess SKeppOhoy - hAimdal - UP THE IRONS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0