Tryggve

hi hi hi there!

Nu har jag börjat jobba minsann, ska inte klaga då det endast gället 2 veckor och det klarar till och med ... nån. Så inget öppet klagande (jag väver in det i texten istället, smidigt, mycket smidigt)

Det var inte så illa som jag tänkt inte, efter ..ja en hög veckors slack så var det faktiskt gött att gå upp okristligt tidigt och se glada morgonsoffan återigen! Känslan av att ha nånstanns att gå eller ha nåt riktigt att göra är faktiskt inte så dum, iallafall inte efter så lång ledighet. När man väl är där räknar man väl iförsig bara minuter och tycker matrasten är dagens höjdpunkt, då rensar man huvudet lite på alla frågor och siffror som tryckts in i huvudet under första halvan av dagen. Som jag just skriver till niklas på msn så tycker jag själv att (trots att det är roligare) så är ett socialt jobb mycket mer uttröttande än ett fysiskt - rent fysiskt. Att vara vänlig och göra ALLT för att ge kunderna ett så tillfredsställt svar som möjligt är verkligen krävande. Men som sagt, roligare (enligt mina smått begränsade upplevelser) så är det roligare.
Sen kommer det skönaste på hela långa dagen, stängningsdags, man släpper (sig haha, nej inte kul.) allt ansvar och slappnar av till lite tysksynth på vägen hem, härligare blir det inte, jämför man en slappdags glädje vid kl 1800 (då jag slutar jobbet) med en jobbdags till samma tid så är det EnOrM (kasta om de stora bokstäverna och få ett hemligt ord) skillnad indeed. Så får man ju pengar för det med (A).

Så jobb i dessa mängder är minsann sunt för själen...MÅ hända att man ändrar uppfattning efter 300 dagar (eller 2 dagar om man jobbar som gurkpressare. Gurkpressare är för de som inte vet de ett jobb man har då man pressar skårorna i smörgåsgurka med gaffel).

/hAAAAimdal

avslutningsvis en vacker bild på Mars måne! Se och häpna över skönhet bortom svenska ordboken.

Kommentarer
Postat av: Adde

Hemliga ordet: Ormen?

2008-07-20 @ 22:49:05
Postat av: haim

well well well, if it isnt mr smartguy! (rätt)

2008-07-21 @ 00:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0