Gla' Påzk

Mjae, jag följer Lewks initiativ genom att blöta ner bloggen lite (Läs=inläggstorka).

Så, Hej!

Hur har eran påsk varit? Min har varit helt okej. Först vare som vanligt släktmiddag med en massa go mat, godis, och allmänt myspys. Jag la också märke till en sak i år, ni vet den där stashen med godis som brukar bildas efter varje påskafton?! Var det bara hos mig eller var eran också ovanligt liten i år? Jag ska inte klaga förstås, klart att småknotten ska ha mer än mig, men ändå, godis är jälit gott :-)

Sedan, drog jag till joce å jontä. Vi satte oss i Sauna40'n och drog te ögerö (öckerö). Vi var hos joce klasskompis och förpartajde lite först innan det var dags att dra och kolla på el braso där det var fullt med folk, verkligen fullt. Hela tjofräset påminde om sagan om ringen, ni vet när dem tänder såna där beacons, för den tände såna på andra öar också (eller om det var en annan kulle bara kanske?).

Men hela anledningen till att jag skriver om min tur till öckerö är egentligen för att jag ska skämmas, japp skämmas. Varför det tänker ni, det är väl dumt att skämma ut sig själv? Mjo, kanske men det är ju bra att skämmas lite om man inte vill upprepa en sak. yea.
Så varför ska jag skämmas? Jag vet inte om nån annan tycker att det är nån big deal men jag själv tycker att det är pinsamt och dumt. Jag fick nämligen en sån där trevlig Karatefylla igår.Typ. Jag gick inte bärsärkar gång och kissade i folks brevlådor. Däremot somnade jag väldigt gött och låg avdäckad i en stor säng precis brevid vardagsrummet där festen vi drog till pågick. I 4 timmar. När jag vaknade upp var festen slut. Jag vaknade inte av det extremt höga ljudet som festen 1 meter ifrån mig orsakade, inte av att folk hoppade och låg på mig, pekade och pratade om mig näsa och haka, att en jävla random snubbe som nyss lagt en pizza på golvet med uppenbart teddybjörnssyndrom klängde på mig. Först när festfixarens inneboende kom och slängde ut alla vaknade jag till, en stund, sen somnade jag om jäättegott igen.

Vad är det för speciellt med detta då kanske en del undrar nu, alla får ju såna där fyllor. Nej, inte jag. Eller jo uppenbarligen, men det är det som gör mig så sur. För jag känner mig som en jäla fjårtizz. Och jag HATAR fjårtizzar. En fjårtizz har ingen kontroll över sitt drickande, det hade inte jag heller igår. Antagligen för att jag drack sprit, jag tänkte mig för innan, men den där lilla stunden av eftertänksamhet flög tydligen sin väg efter mig första zipp av den där turkisk/tyska vodskin som jag inhandlat i Berlin för 8.90 ävro. Att jag rundade av groggarna (och senare klunkarna från min coopfanta flaska som var 50/50 dricka o vodka) med öl var inte heller så smart.

Har jag lärt mig nåt av det här då? Troligtvis, jag vill inte missa en bra fest igen tack vare mitt omogna beteende.
Dessutom ska jag ge fan i att äta så lite som jag gjorde igår innan jag dricker nästa gång, fast det lär ju inte vara ett problem :D

/Nicke

Kommentarer
Postat av: LuK

haha mnja dina ord är allt lite fjortis dem med, nu kommer vi till frågan jag ställde dig förut! Det är en viktig fråga imo, Fjortis eller Emo?! VÄLJ

2008-03-24 @ 23:43:43
Postat av: cicci

du är ingen fjortis nicke :)
du bara måste ha kontroll på alkoholen :D

2008-03-25 @ 10:23:26
Postat av: Nicke

Lewk
Fjårs och emo's är fan lika illa asså, ewie

Ciss
Jag har alltid kontroll på alkoholen,typ, därför jag är sur och ens låter er läsa detta tråkiga/onödiga inlägg :)

2008-03-25 @ 13:13:39
Postat av: biffen

hahahaha, klockrent! sånt där måste hända alla, har dock inte vart där än och hoppas att jag befinner mig på något ställe där jag slipper skämmas när det sker:P
men det var inte så hemskt som jag trodde, du trissade upp det så igår

2008-03-26 @ 21:14:09
Postat av: Nicke

haha det var inte jag som trissade upp det, det var ricko och andré, jag sa att det inte var nåt speciellt :P

2008-03-27 @ 00:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0