I <3 CP

Precis precis som i vanliga fall när läxan står i farstun och bankar på dörren så tänds min kreativa låga inombords. Det är dock inte min läx-kreativitet som väcks till liv utan viljan till att göra allt jag velat göra men inte tagit mig tiden till, och att skriva ett nobelt inlägg på bloggen var inte igår, för våran klass har varit på klassresa i Köpenhamn! (Högst informativt då alla som sypatiläser denna blogg är ifrån våran klass, men heyhey någon kan ju råka glimta förbi och fastna för evigt <3!)

Så så, vidare till handlingen. Hör och häpna! Danmark!
Alla släpade sig upp den där morgonen, men hade vi verkligen släpat oss upp om vi visste vad som skulle hända? Var det vist, att ge sig till ett land fullt av sprit, pölse och ogästvänlighet?

(daram da dam.. da da da da daramta da... dara da da..)

Ja det var det.
En helg med SP3G (rättning: största delen av sp3g) i Köpenhamn tar trevlighetens pris (även projektresan vann detta pris men i kategorin "mer-än-bara-danmark-resa"!
Trevligheterna satte igång med ens och med glatt sinne intog vi allt Köpenhamn hade att ge! (exklusive national museet som såg lockande ut fast dessvärre snabbt blev nedröstat).
Vi drack (nervdödadern absint, gudförbarme), vi pratade, förtärde pölse och gick till ett hak kallat Celsius (packat med kapitalistbrats och horor/slampor/fjortisar) och ett hak kallat.. ja vad det hette minns jag inte men det var för GUGs (gamlingar utan gränser). Trots att jag fann det tråkigt, och finner det tråkigt med den typen av underhållning piffades det såklart upp av alla glada klasskamrater och blev inte så tokigt trots allt, dessutom så.. äh.. fick vi en gratis cola.

På hotellet gick det även där muntert till och alla rum (förutom vårat, dvs MITT) var välbesökta av gäster samt värdar som kom och gick från tidigt morgon till sen nattimme. Det försegick saker som vattenpiperökning ("Vilket rum är ni i"? LOL), sömn snack ("Addeeeee" gwahaha), drickande, koppleri, allsång, filmtittande och självklart prat i mängder. Låter kanske något torftigt med tanke på att största delen av resan förbrukade vi i just detta hotell, men enligt mig själv var det näst inpå flowpumpande där inne denna helgen!
Som sagt upptog detta större delen av våran, vakna och ej vakna, tid. Så vi avslutar med en en minus lista! För allt var ju inte bra som ni snart ska få se:

Lukas Minus lista
- Snikig stol i mitt rum som ledde till att jag föll
- Lurig säng med ostabil stege som med lätthet kunna leda till lamhet och förtidspension
- Trappa med branthets faktor 9.3 av 10 som en stackare voltade ner för, man kan ju bara spekulera om hur många av de väldigt många ambulanser som vi hörde skulle stanna vid trapp haket Celsius (jajamän det med horor.)
- Inte minus på resan men blev ett minus då jag undersökte absint på wikipedia: malörten i absint innehåller ämnet tujon som anses skadligt för nervsystemet, samt att det finns ett ord som enbart står för missbruk av absint, nämligen absintism.
Mja mjo elände att man måste ha absint då kan det ju tyckas, och därför får det hamna på minuslistan.

Tack och lov en minus lista med obefintliga (dock störande) saker -))
(alla som känner sig manade kan göra en +- lista som kommentar!)

NU ska jag bunkra upp med lite mat för snart är det stunden vi väntat på hela dagen, Vetenskapens värld börjar! Idag ska de tala om stenåldersmannen (med bronsyxan) som hittades i alperna 1992 (?)! Se mina får, så kan vi diskutera ämnet vidare imorgon.

image92

LuK - åååhooooo!









Kommentarer
Postat av: NIKLAS

Vi får mata på med lite mer bilder sen, när vi får dem

Men jag får säga att det var roligt faktiskt, vi gjorde inte så mycket men vi hade kul ändå, det är grymt jobbat, vi är roliga =)

Sååå...när är nästa resa?

2008-03-03 @ 21:04:36
Postat av: cicci

nästa helg?

i alla fall det var världens bästa. våran klass äger

2008-03-03 @ 22:37:15
Postat av: Robin

fi fan va vi e bäst va!!

2008-03-03 @ 22:47:39
Postat av: Fritz

ohoj! de va de värt! vi måste gör om'et...fast ingen kommer orka ta tag i'et! om ni kan görä så görä men efter mina erfarenheter av ert planerande säger det mig att de e bättre om nån annan görä! hahaha! :D

2008-03-04 @ 16:40:30
URL: http://fritjofochjoran.webblogg.se
Postat av: biffen

jag skulle lätt kunna göra det, men jag gör inte riktigt samma misstag två gånger (oftast) men jag tycker vi borde hitta på något festligt snart ändå:) någon käck klassaktivitet sådär.
tack iaf för en underbar resa, vi äger!

2008-03-04 @ 21:13:37
Postat av: Tobias

Lukas, du vet vad jag vill att du ska ta bort. I övrigt tycker jag som alla andra kommenterare - vi äger.

2008-03-04 @ 21:21:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0