Väderrapport : regn

Ey walla jalla!

Till er som sitter instängda i en bunker med noll chans what so ever att se ut vill jag bara säga, grattis!
Fyfan, säger jag. Det är verkligen svartvitgråare än en Ingemar Bergman film ute nu. Å regnet sen, det ska vi inte ens prata om. Eller jo det kan vi göra, jag kan uttrycka mitt hat mot detta fenomen som verkar ha belägrat vår annars så trevliga stad. Bäcken utanför mitt hus är ju översvämmad för jämnan denna årstid. Januari, februari och mars är verkligen de segaste månaderna på hela året. Hade det snöat hade jag inte brytt mig, jag gillar snö. Men nu när det är sånt här kissväder längtar man som fan till vår och sommar. Det var riktigt segt att gå upp imorse, vaknade upp och tittade ut genom fönstret, min blick möttes inte av strålade sol utan en regnkavalkad utan dess like. Så jag snurrade runt och sov ett par timmar till.

Sol min vän snälla kom hit
Här det regnar och ser ut som skit

Jag längtar till vår
kom snart annars måste jag bäras ut på bår

Jag vill se blad på träden
annars jag hugger dem ner med svärden

men nu ska jag bli glad
jag ska faktiskt äta choklad

och snart är bättre månader här
det gör mig lycklig jag lovar och svär

Våren är kärlekens tid
det piffar också upp lid (lite på danska?)

Nu blev jag på lite bättre humör ;D



image99 /NICKE

Kommentarer
Postat av: Rikki

wow... årets poet :P

2008-03-09 @ 16:57:23
Postat av: Nikki

Jag har det i blodet :)

2008-03-09 @ 17:05:02
Postat av: biffen

Jag håller med! seriöst jag HATAR regnet. det regnar verkligen varje dag, om inte hela dagen så alltid när jag går till och från skolan. det är sämst! vilken fin dikt förresten=)

2008-03-09 @ 22:06:47
Postat av: LuK

träden och svärden..rimmar..ju..:D

2008-03-10 @ 20:12:32
Postat av: Nicke

Om man läser högt och inte överartikulerar så äre lugnt :)

2008-03-10 @ 20:58:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0